19 Mayıs 2010

denemen

Mühendislik eğitimimin verdiği sözcük seçimleriyle, açtığım word dosyasına gayri ihtiyari atadığım ad “denemen” oldu. Deneme sözcüğü ve n harfinden oluşan yeni bir sözcük. N burada tahmin edebileceğiniz üzere bilmemkaçıncı manasında. Ulan iyi ki bir mühendislik okumuşum anasını satayım her fırsatta vurgulamam gerekiyormuşcasına, şurada öylesine iki kelam karalamaya başlamışken araya sıkıştırıverdim.

21nci yüzyılın lüleburgaz’ında telefon hatlarında bir sıkıntı olmasından mütevellit, a.k. internetine ulaşamaz oldum. Madde olmadığını düşündüğüm bu internet, meğer ne menem bir şeymiş ki madde bağımlısıymışımcasına kullanasım geliyor- giremediğimde sıkıntıya giriyorum, alkol alıyorum- sigara/puro/nargile içesim geliyor; ama sigara kullanmıyorum. Bunu da belirteyim.

Hayatta neler oluyor neler bitiyor şaşkınlıkla takip ediyorum. Malum okulum da tatile girdi, aylak adam modundayım diyebilirim. Ülke üzerinde acayip kompleler, oyünler dönüyor gibi gözlemliyorum ben. Uranyum alıyoruz İran’dan, Mike in Brazil de RTE’nin yanında. Ünlü dedin Baykal çıktı, teraziye tıklıyorum iddiaları var ortada. Bu eksende siyasal konjünktür (sikko bir sözcük idare edin) değişime girmek üzere.

Sportif anlamda Türkiye futbol ligi tarihinde ilk defa yemyeşil bir ilin bembeyaz oğlanları şampiyon oldu. Ama Fenerbahçe ilk defa şampiyon olmuşçasına sevinmedi. Ama böyle bir anonsçu ilk kez göreve geldi. Fakat Aziz Yıldırım hala başta. Niye? Çünkü Fenerbahçe sadece bir futbol kulübü değil; ancak memlekette sportif başarının anahtarı, her daim futbol oldu. Zira diğer alanlardaki başarılar ve kurumsallaşma hareketlerinin devamı için, Aziz Bey’in emeklerini göz ardı etmemek mühim. Gel gör ki FB şampiyon değilken, gidip de FB taraftarlarının timsah yürüyüşü yapması da ele avuca verilecek cinsten malzeme- benden söylemesi.

Bu aralar başka neler oluyor dersen, Mourinho şampiyonlar ligi finaline hazırlanıyor. Ama ligindeki baskılara bana mısın demeden lig kupasını kaldırmayı biliyor. Adamın farkı şurada ki memnuniyetsizliğini doğrudan dile getirip “Burada kendimi evimde gibi hissetmiyorum” diyebiliyor. Gerçi bu laf dillere pelesenk olmuş bir laf, internetim olsa kasıp bunun İtalyanca’daki anlamını bulup yazıya dahil edebilirim; ama siktir et be okur. Basına karşı gider yapan bunca başarılı bir teknik direktör için biz de prim vermeyelim. Diğer başarılı bir teknik adam Ancelotti, Chelsea’ye ilk defa çifte kupa sevinci yaşattı. Boateng’in penaltı kaçırışından sonra Drogba’nın serbest vuruştan ağlarla buluşturduğu top neticesinde FA Cup’ı müzesine götüren Chelsea’de, yüzler gülüyor. Lig şampiyonluğunu, FA Cup ile zenginleştiren Ancelotti, yıldız oyuncuların motivasyonu ve yönetimindeki başarısını Chelsea’de de kanıtladı dersem çok da abartmış olmam yanılmıyorsam.

Ve şimdi de NBA... demek isterdim ama maalesef giremiyorum; benim finallerim dönemimde erken yatmaya alışan bünyem, yeni dünya ile aramızdaki 7 saatlik farkı kaldıracak yetkinlikte olmadığından isteyip de takip edemediğim ilk tur ve konferans yarı finallerinden sonra şimdilerde de konferans mücadelelerine tanık oluyor. İyi oluyor, güzel oluyor. Çok da iyi oluyor. Daha fazla bilgi için www.batug.org/forum/index.php

Hadi eyvallah.