21 Şubat 2009

Patlamış Mısır

Aslında çok iyi bir mısır patlatıcısıyımdır ama hala sidik sarısı, taş gibi sert mısır tanelerinin nasıl olup da kar beyazı, ağıza atılınca pamuk gibi eriyen nesnelere dönüştüğünü çözebilmiş değilim. Ufak bir araştırma yapayım dedim. (Bu kadar boş bi insanım işte.) Beni tatmin edecek sonuçlara ulaşamadım. İstesem ulaşırdım ama araştırmamın 20. saniyesinde gördüğüm patlamış mısır tatlısı tarifi beni benden aldı. Hemen değerli okurlarımla paylaşmak istedim. Buyrun efendim:

PATLAMIŞ MISIR TATLISI: İzmir'den Yasemin Erol'un tarifi
yarım p. margarin
1 su b. toz şeker
1 p. vanilya

2 çorba k. pekmez

patlatmak için mısır


HAZIRLANIŞI: Margarini eritin. İçine tozşekeri, pekmezi koyup kaynatın. Karemel rengi alınca vanilyayı ekleyip ocaktan alın. İçine patlattığınız mısırları koyup karıştırın. Kaselere bölüp servis yapın. Tahmin edemeyeceğiniz kadar lezzetli ve farklı bir tarif.