21 Haziran 2008

Rosetti'nin Hırvat Annesi

Hırvatistan ile yapacağımız tarihi maçın hakemi açıklandığında hemen her yerde Rosetti'nin annesinin bir Hırvat olduğu ve Rosetti'nin de damarlarında dolaşan Hırvat kanı sebebiyle taraflı bir maç yönetebileceği söylendi durdu tüm hafta boyunca. Bahsettiğimiz hakem Rosetti gibi dünya standartlarında, dünyanın en iyi hakemlerinden biri olunca bu ayrıntı çok önemsizdi tabi. O seviyedeki bir hakemin maç sırasında düdüğü ağzına götürürken annesinin kızlık soyadını düşüneceğini varsaymak çok anlamsızdı. En azından kendi adıma Rosetti'yi beğenen bir hakem olarak çok iyi bir maç yöneteceğini düşünüyordum. Ama Rosetti özellikle kartlar konusunda istikrarsız bir yönetim gösterdi. Arda ve Tuncay'a çıkan sarı kartlar biraz ucuzdu bana kalırsa. Özellikle de bu iki oyuncumuzun cezalı duruma düşmesi bu olayı daha da ilginç hale getirdi tabi maç sonrası için. Yanlış anlaşılmasın Rosetti annesi Hırvat diye kartları ucuzca çıkardı demeye getirmiyorum, zaten Hırvat annesinin bundan bir çıkarı olamaz şu saatten sonra Alman olsa belki. Ama Rosetti genel anlamda takdir haklarını genelde Hırvatlardan yana kullandı maç boyunca ve çıkardığı iki kritik sarı kartla da Almanya maçı öncesi kadromuzu oldukça sınırladı. Ayrıca fotoğrafta görülen Petric'i teselli etme sahnesi de ilk kez şahit olduğum bir olay bunu da belirtmeden geçemeyecem. Bunca yıldır bir sürü maç izledik, çokça defa penaltılarla biten maçlar gördük ama kaybeden takım oyuncusunu bu kadar içten teselli eden bir hekemi de ilk kez görüyorum. Rosetti'nin sarı üniforması olmasa baba-oğul sarılması sanabilirdik fotoğrafı.



Tekrar belirtmek isterim ki Rosetti gibi bir hakemin bu derece basit bir nedenden böyle kararlar verdiğini asla düşünmüyorum ama kötü bir maç yönetti neticede benim fikrimce. Petric'i avutma sahnesiyle de bizim Kazım Kanat, Selçuk Yula ve Ahmet Çakar gibi yorumcularımıza da bolca malzeme vermiş oldu. Uzunca yıllar dilimizden düşmez artık.