05 Temmuz 2009

Hido ve Toronto

Hido'nun artık bir Raptor olduğuna dair haberler yayılmaya başladı. Kendisi 53 milyon amerikan dolarına 5 yıl için evet demiş. 50 milyon amerikan dolarlık teklifi de portland yapmıştı. peki ne diye hidayet portland'ın bu teklifini reddetti?

1) karısının isteğine saygı gösterip daha avrupai bir şehir olduğu söylenen toronto'yu seçti. açıkcası ben ne toronto'yu biliyorum, ne de portland'ı. daha etnosentrik olabilir portland; öbür tarafta toronto'da n tane farklı ırktan insan yaşıyor. yalnız, hidayet için başarı grafiğini yükselttiği orlando'dan sonra, gitmek için garip bir takım olduğu kesin eğer gitme nedeni bu ise.

2) bir önceki maddede gitmek için garip bir takım dedim; amma velakin bu takımda avrupai basketbol oynanıyor diye yazılıp çiziliyor sürekli. geçen sene pek bir varlık gösteremeseler de mitchell'a yılın koçu ödülünü kazandırdı oynatılan sistem. calderon, parker gibi avrupa deneyimi olan oyuncular da mevcut kadroda. sistemi bir üst seviyeye çıkaracağını düşünmüş olabilir hidayet.

3) hidayet'in parasını iyi yönetebilmek için iktisat ile alakalı bir bölüm okuduğunu hayal meyal hatırlıyorum. bu herif madem bu kadar parasına önem veriyor, o halde 3 milyon amerikan dolar'ının da muhabbetini yapar. her ne kadar iklimi bi zikime benzemese de toronto'yu seçer.

4) colangelo, takımın genel menejeri diye bu takımı seçmiş olabilir. gm'nin kafasındaki sistem ile hido'nun oyunu uyuşuyor gibi nihayetinde. zaten colangelo'nun phoenix'te görevinin başındayken de hido'yu kadrosuna katmasına "that close" olduğunu yazan pek çok haber de okudum. eski defterler hesabı yani.

5) carter orlando'ya giderse, ben de carter'ın carter olduğu yere giderim demiş olabilir hidayetciğim. air canada center, artık bundan böyle turkish air force base olacak.

hakkında hayırlısı olsun hido. kafanda rahatlamıştır umarım, serbest ajanlar piyasasında en çok istenilen oyuncu olarak kotardığın mukaveleyle. tolga tugsavul, iyi akıl vermiş olabilir hidayet'e. ne de olsa bu işlerden anlıyor. kafası da rahatlamış olan bir hidayet'in bu yılki şampiyonada performası artar mı azalır mı? ben açıkçası net bir şey söyleyemiyorum, zira tanjevic gibi bir hocayla bu iş zor.

sevgi, saygı.