04 Temmuz 2009

nihilism, ruslar , transfer piyasası

efenim, kimsenin günlüğe bi s.k yazmadığı şu sıralarda benim bir şeyler karalamak istemem ne kadar ironik geliyor bana sizlere anlatamam. ne yazacağım konusuna gelirsek gecenin şu saatinde hiçlik diye wikipedia'da aratıp okuduğum şeylerin alkollü kafayla pek anlaşılamadığına dair kısa birkaç replikten oluşacak.

Nietzsche veya Nitçze, şu meşhur God is Dead tişörtleriyle satış/ pazarlama harikası olan şahıs, Hiçlik olayının dibine vurmuş. Acayip yerlerden, değişik noktalardan ahlaki temellere atıta bulunarak varlığı/ yokluğu irdeliyor. Tengri'nin varoluşunu sorgulayıp, yok olduğu noktayı tayin ediyor. Açıkçası okuması ilginç bir kitap olabilir Nitçze biraderin kitabı; ancak o sabrı kendimde bulabilir miyim bilemiyorum.

Efenim, Nihilism'den aramalar yaparken o linkten bu linke tıkladım. Turgenev, Pushkin, Rus Çarları, Gogol'un ölümü- daha ne bileyim Dostoyevski falan diye bir yığın tıklamaya yer buldum. Anasını satayım ne derin bir dünya şu Rus Edebiyatı dedim kendi kendime. Bir s.k de bilmiyorum afedersiniz, ne yazsam ne etsem bulamadım. En azından bir öğüt olsun diye not alayım: Rus Edebiyatı'na ilgi gösterin, bayağı derin- acayip geniş. Hem belki kız falan tavlarsınız güney sahillerinde iki kelam ederseniz.

Rus edebiyatı nihilism derken aklıma ne hikmetse, zenci mi zenci Darius Vassel geldi. Ülkemizin güzide kulüplerinde Makine Kimya Endüstrisi Ankaragücü'ne 1 yılı seçmeli 3 yıllık anlaşmaya imza atmış kendisi. Bana göre tam bir menejerlik başarısı örneği bu transfer. Yoksa ne zikime gelsin Manchester City oyuncusu, Britiş Neyşnıl Pıleyır, Ankaragücü gibi takıma.(tık tık tık- kim o- öcü...)

ek olarak şunu söyleyeyim Kader Keita GS'ye geldi. Fener'im kampı başladı ne Güiza geldi, ne Alex geldi. Gerçi GS tarafında Lincoln'ün disiplinsizliği göze çarpıyor yine; fakat FB takımının Carlos'tan sonra en çok para alan oyuncularının bu kampa katılmamasına akıl sır erdirmek mümkün değil. Kov anasını satayım şu herifleri, zaten yerele yöneldin bu yıl. Bırak alsın millet Keita'yı, Vassel'i. Sen oynat Semih'i, Topuz'u. Hurmacı'yı Boral'ı. Geçmişe dönelim biraz, domestic service alalım anasını satayım. Satmayı ver forma falan a.k., birazcık taraftar olarak izlediğimiz futbolun çabasından keyif alalım.

acayip dağınık bir yazıya imzamı attım. hadi eyvallah.