31 Mart 2009

Nisan 1

Fatih Terim; "İspanya'ya Sami Yen'de beş çekeriz" dedi.

Eğer bunun bir şaka, hatta saçma sapan bir şaka olduğunu düşünüyorsanız hazır olun. Bu yazı sizi bu ve bunun türevlerine hazırlamak için ele alınan bir yazı olacaktır.

Yarın Nisan'ın birinci gününe giriyor olacağız ve ben farenjit'i daha bir kaç hafta kadar önce atlatmış olmama rağmen tekrar aynı hastalığa yakalandım. Şaka gibi...

Her sene 31 Aralık'ta yaşanan; "Seneye görüşürüz..." geyiği gibidir 1 Nisan... Yaratıcı olanları çok nadirdir. Bir Nisan'ı hatırlamak, şakayı yutturmaktan daha bir maharet olarak sayılınca durum böyle oluyor ister istemez. Annem hep bu günü unutmamı bekler ki şakasını yuttursun. Doğum gününe gün sayan çocuk unutur mu Nisan'ın ilk gününü?

Saçma sapan şakalara gerek yok, insan olun biraz. Üsturuplu ve ufak çapta şakalarla geçiştirin işte, kabak tadı vermeye başladı zaten. Herkeste bir şaka, bir pislik hevesi...

Ha, ister misin yarın şaka gibi sonuçlar çıksın maçlardan? Bence İddaa'da fantazi yapmanın tam da günüdür. Bas beraberlikleri, bas deplasmanları...

Efes Pilsen One Love Festival 8 @ Santralistanbul

20 Haziran: Klaxons - İngiltere
21 Haziran: Röyksopp - Norveç

Zo

Miami Heat tarihinin efsane pivotlarından Alonzo Mourning'in 33 numaralı forması dün geceki Orlando Magic maçının devre arasında American Airlines Arena'nın tavanına çekildi. Zo da bu sırada gözyaşlarına hakim olamadı tabi ki.

Suriye-Ürdün Gezisinde Yan Gözle Basketbol

1. Antakya'da topçu kardeşler... Ya maça gidiyorlar, ya maçtan geliyorlar. Yedi Kasım İkibinsekiz

2. Suriye'nin Krak de Chevaliers nahiyesinde, dağların arasında yalnız bir pota kış uykusuna yatmış. Sonraki ilk maç yaza herhalde. Kasımın Onbiri.

3. Şam'da şans güldü... An ile mekân tarif kabiliyetimi aştı, kanda Suriye şarabı ile Lübnan rakısı da dolaşırken iki turnike atmak kısmet oldu. Şutlar girdi. Tarih? ikibinsekizinonbirinciayınınondördü babolar.

4. Ürdün'de (ing: Jordan) bir geçkin sokak topçusu. Yer Amman (antik: Philadelphia) yakınındaki eski Roma şehri Jerash, Ben Hur'un araba yarışını yaptığı hipodromun girişinde hâlâ duruyor. Filimdeki değil, gerçeği... Onyedi Kasım, sizin moruk kırkbiri devirdi.

5. Dönüşte, Akdeniz'in tam doksanında Antakya sırtlarının bir kıvrımına sotalanmış Vakıflı köyü... Wiki'de "dünyada Ermenistan dışındaki tek etnik Ermeni köyü" diyor. Ortadünya gibi yerdi, mantar filan yememiştim fakat kafasını yaşıyordum. Bilmediğim gibi bir yağmur yağıyordu, eski berber kapılarındaki o içine dalıp geçmesi zevkli şakır şıkır zamazingolar gibi, ful sağanak, fakat etraf görünebiliyor havevır. Üstüne dünyanın bu orasında bizim mabedlerden bir tanesine de rastlayınca burgulu parendeye geldim, oraya kadar net hatırlıyorum. Sonrası karışık. Yine de bakınız bir adet anı kendim kaçırma pahasına sizin için enselemişim, net hatırlamıyorum. Öte yandan kanıt gayet net. Ordaydım. Yirmiüç Kasım idi.

Gisele For Vanity Fair

Şef'in Listesi: Yeni Türkü

MÖNÜ

30 Mart 2009

2.18


Polonyalı Margo Dydek, LA Sparks'tan... Connecticut Sun günlerinden bir fotoğraf.

NBA Playoffs '09: Tayshaun Prince

video

Tayshaun Prince ile devam edelim video serisine. Play-offs tarihinin en unutulmaz anlarından biri...

NBA Playoffs '09: Baron Davis?
NBA Playoffs '09: Kobe Bryant
NBA Playoffs '09: Dwyane Wade
NBA Playoffs '09: LeBron James

Formula 1 ING Australian Grand Prix 2009 - Race


Australia 2009
Race Results

Laps
Completed

Time
Race Length

Points
Earned

1. Jenson Button Brawn 58 1h34:15.784 10pts
2. Rubens Barrichello Brawn 58 +1.604s 8pts
3. Jarno Trulli Toyota 58 +2.914s 6pts
4. Timo Glock Toyota 58 +4.435s 5pts
5. Fernando Alonso Renault 58 +4.879s 4pts
6. Nico Rosberg Williams 58 +5.722s 3pts
7. Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso 58 +6.004s 2pts
8. Sebastien Bourdais Scuderia Toro Rosso 58 +6.298s 1pt
9. Adrian Sutil Force India 58 +6.335s
10. Nick Heidfeld BMW 58 +7.085s
11. Giancarlo Fisichella Force India 58 +7.374s
12. Mark Webber Red Bull Racing 57 +1 Lap
13. Sebastian Vettel Red Bull Racing 56 Collision
14. Robert Kubica Brawn 55 Collision
15. Kimi Raikkonen Ferrari 55 Mechanical
16. Felipe Massa Ferrari 45 Mechanical
17. Nelson Piquet Jr. Renault 24 Spun
18. Kazuki Nakajima Williams 17 Accident
19. Heikki Kovalainen McLaren 0 Collision
20. Lewis Hamilton McLaren 58 DSQ

Still a Spartan


Kubi madem Magic-Bird'den girdi bu da benden gelsin. Magic kolej takımı Michigan State'in Louisville karşısındaki Elite 8 maçında, eski takımını destekliyor. Her baskette çocuk gibi sevindi Magic maçta, maçı da rahat kazandı Spartans ve Final Four'a adını yazdırdı.

29 Mart 2009

March 1979 - Bird vs. Magic

26 Mart 1979. O zamanki adıyla Special Events Center, şimdi Jon M. Huntsman Center. Efsanelerin rekabetinin doğduğu yer. Elite eightte Arkansas'ı geçip sezon boyunca oynadığı tüm maçları kazanarak (33-0) geliyor Indiana State final foura. Diğer taraftan Michigan, Mideastin birincisi Notre Dame'i eleyerek, sürpriz bir şekilde son dörde kalan Pennsylvania Quakers'ın rakibi oluyor. Bird ile uzanıyor Sycamores finale. Diğer tarafta, Magic'in 29-10-10'luk triple doubleı tarihe geçerken finalin adını da koyuyor: Michigan State Spartans vs. Indiana State Sycamores.

Millau Viaduct

Tarn Nehrini ortalayacak şekilde tam 2,5 km uzunlukta ve 343 metre yüksekliği ile de Eiffel'den bile daha uzun bir köprü, rekor sahibi. Köprü Paris-Barcelona arası yolda hayati önem görüyor.

Köprünün yapımında, ne kadar doğrudur bilemem, genel olarak yerden yükseltilerek köprü inşalarının bitirildiği anlatılır. Okuduğum kaynakta ise köprünün daha değişik bir yapı tekniği ile, direkt olarak yukarıdan uç uca birleştirildiği anlatılıyor.

Ne gereği vardı şimdi bu köprüyü anlatmanın? Bilmem, oy kullandıktan sonra geziniyordum internette. Köprünün hikayesine denk geldim, haberi hatırladım ve olaylar gelişti. Hâlâ Dünya'nın En Yüksek Köprüsü olduğu için olabilir bir de...

109

"I am very proud. When you grow up, you dream about playing for your country and at Wembley."

David Beckham bugünkü Slovakya maçıyla birlikte İngiltere Milli Takım formasını 109. kez giyerek Bobby Moore'un en fazla milli olma rekorunu kırdı ve tarihe geçti. İkinci yarıda Aaron Lennon'un yerine giren Beckham maçı da 2 asistle tamamladı. Geçen yıl sırf milli formayı giyebilmek için formda kalmak ve seçilebilmek adına Arsenal ile özel izin alıp antrenmalara çıkan bir adama ne kadar saygı duysak az. Saygılar bizden...

Photos: The Guardian & Espn Football

Belçika-Bosna Hersek

Fotoğraflar Belçika, Genk'ten; Bosna'nın deplasmanda 2-4 galip geldiği maçtan. Maçın ikinci yarısında Bosna taraftarlarının sahaya attığı ve maçın yaklaşık 10 dakika durmasına sebep olan sis bombaları... İlk fotoğraf 'The Mist'i anımsattı direkt.

Photos: Getty Images via Yahoo Sports

Türko?

Aslına bakacak olursak, kendim adıma konuşayım, tahminimden de kötü bir İspanya izledim bu gece. Iniesta'nın eksikliği biraz hissettirmiş takıma kendini. İlk 20-25 dakika tehlikeli ataklar da yapınca, Acaba?, demekten de geri durmadım hani. Fark yeriz diyordum yahu, dört ya da beş olurdu tahmin etmiştim.

Şükür, tahminim tutmadı. Ama tahminimden kötü bir İspanya karşısına tahminimden kötü bir Türkiye çıkınca da değişen bir şey olmadı. Sistemdi, oyuncu değişikleriydi gibi şeyleri eleştirmeye gerek yok. Çarşamba günü bir maçımız daha var. Volkan elinden geleni yaptı gol pozisyonunda, Ayhan'a buradan selamlarımı iletiyorum.

Arda, Tuncay, Nihat, Semih... Hiçbiri beklediğim gibi oynayamadı, normaldi de aslında. Yani bir-iki tanesi öyle olsa normal olurdu da hepsi birden kötü olunca çıkaramadık. Biraz da kahve ağzıyla şunu söylemek gerek, top da sevecek biraz arkadaş... E tabi karşımızdaki takım da boru değil. Öyle Avrupa Şampiyonası, Dünya Kupası Üçüncülüğü ruhu bekleyen var mı bilmiyorum ama çok bekler. Neyse, darısı çarşamba gününe diyelim...

Fotoğraflar: Yahoo