31 Mart 2009

Suriye-Ürdün Gezisinde Yan Gözle Basketbol

1. Antakya'da topçu kardeşler... Ya maça gidiyorlar, ya maçtan geliyorlar. Yedi Kasım İkibinsekiz

2. Suriye'nin Krak de Chevaliers nahiyesinde, dağların arasında yalnız bir pota kış uykusuna yatmış. Sonraki ilk maç yaza herhalde. Kasımın Onbiri.

3. Şam'da şans güldü... An ile mekân tarif kabiliyetimi aştı, kanda Suriye şarabı ile Lübnan rakısı da dolaşırken iki turnike atmak kısmet oldu. Şutlar girdi. Tarih? ikibinsekizinonbirinciayınınondördü babolar.

4. Ürdün'de (ing: Jordan) bir geçkin sokak topçusu. Yer Amman (antik: Philadelphia) yakınındaki eski Roma şehri Jerash, Ben Hur'un araba yarışını yaptığı hipodromun girişinde hâlâ duruyor. Filimdeki değil, gerçeği... Onyedi Kasım, sizin moruk kırkbiri devirdi.

5. Dönüşte, Akdeniz'in tam doksanında Antakya sırtlarının bir kıvrımına sotalanmış Vakıflı köyü... Wiki'de "dünyada Ermenistan dışındaki tek etnik Ermeni köyü" diyor. Ortadünya gibi yerdi, mantar filan yememiştim fakat kafasını yaşıyordum. Bilmediğim gibi bir yağmur yağıyordu, eski berber kapılarındaki o içine dalıp geçmesi zevkli şakır şıkır zamazingolar gibi, ful sağanak, fakat etraf görünebiliyor havevır. Üstüne dünyanın bu orasında bizim mabedlerden bir tanesine de rastlayınca burgulu parendeye geldim, oraya kadar net hatırlıyorum. Sonrası karışık. Yine de bakınız bir adet anı kendim kaçırma pahasına sizin için enselemişim, net hatırlamıyorum. Öte yandan kanıt gayet net. Ordaydım. Yirmiüç Kasım idi.