09 Mayıs 2009

Berege'nin Günlüğünden: Play-off 2009 İzlenimleri

En son girdiyi oluşturduğumdan beri kaç gün geçti, bilmiyorum. Zira arşivi açıp karıştıramayacak kadar kendimi tembel hissediyorum. Benim son yazdığımdan beri günlüğün çektiklerine dair de net bir bilgim yok. Bildiğim bir şey var, o da bu günlüğün devam etmesi gerektiği.Serbest çağrışım ile NBA playofflarıyla ilgili görüşlerimi bu yazıya döküyorum. NBA ilgili sonuçları, haberleri takip ettiğim site basit ara yüzü ve kullanıcı canlısı tasarımıyla Yahoo. Bugüne kadar burada okuduğum haberlerin, maç yorumlarının ve özellikle de köşe yazarı değerlendirmelerinin ülkemiz gazetelerinin ve habercilerinden bana göre bir farkı yok. Nabza göre şerbet vermeyi Amerika da yapıyor, biz de yapıyoruz.


Bunu böyle yazmamın nedeni Artest'in Houston'ı bir üst tura taşımasında oynadığı etkili rol ile ilgili bir haberdir. Artest, huysuzluğunu bir şekilde sezon içi/ dışı yansıtsa, ki hala dramatik bir şekilde yansıtabilir, atılacak haber başlıklarının Fotomaç, Fanatik benzeri başlıklar olacağına eminim. Şimdi bana diyebilirsiniz ki bu adamın takıma katabileceklerini de, götürebileceklerini de daha önce yazdılar. Bu bence yine de rüzgar nereden esiyorsa ona göre yazı oluşturulduğu gerçeğini kapamaz. Ayrıca ben demiştim McGrady'nin kenardan izlediği bir playoff serisinde takımının turu atlayacağını. Bakınız deyip link vermek isterdim; ama beni tanıyanlar bununla uğraşmayacağımı bilir. Bu yazdıklarımla tam bir apaçi yorumcusu olarak görülebilir; ama bu spor işi de biraz içgüdü be kardeşim. Nasıl ki basın- yayın durumu göre laf yapmayı biliyorsa, ben de içgüdümle tahmin yapmayı biliyorum.


NBA'den diğer haberler... Rondo'nun attığı dirseğe ceza gelmemiş. Ben görmedim. Howard'ın attığı dirseğe gelmiş. Bunu da görmedim. Ne kadar ilgisiz bir NBA takipçisi oldum çıktım. Bir de gelip blog'a yazıyorum. Neyse, hiç yazılmamasından iyidir. Her iki pozisyonu da görmediğimden kendi yorumumu katmakta bir sakınca görmüyorum: Geçen yılın şampiyonu Celtics'i koruyorlar, Magic'in kuyusunu kazıyorlar. Ama Magic, Howard'dan yoksun çıktığı maçta, Hidayet'in 2. teknik faulden atılmasına rağmen bir üst tura atlamayı bilirken; Celtics yine geçen seneyi andırır bir performans sergiliyor ilk turda Chicago'ya karşı- bir eksikle Garnett. Buna Rondo da eklenebilirdi; ama ceza gelmedi. Ha şimdi, Posey diyebilirsiniz; O'nun takımı zaten hezimetlere uğrayıp elendi. Bakınız 58 sayılık fark.


Bu sene playofflarda pek çok ilklerin yaşandığı bir yıl. Az evvel bahsettiğim Posey, bilmeyenleriniz için söylemiş olayım New Orleans'ta oynar ve bu takım 58 sayılık bir fark yedi. Egale edildi NBA tarihinde. Şaban'a geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Diğer bir ilk San Antonio'nun uzun bir aradan sonra ilk turda elenmesi oldu. Plase gibi görünen Mavericks, 3. skoreri olmayan San Antonio'yu rahat eledi. Olimpiyatlarda ülkesi için fedakarlık gösteren Ginobili, sezon boyunca çektiği sakatlık sıkıntısını playofflara da taşıdı. Kariyerinde sonlara da yaklaşmıştır bence. Dallas- Denver serisi bayağı ilginç olacak bana kalırsa. Finale hangisi çıkarsa çıksın Batı'dan Lakers NBA finaline yükselecek. Başka ilginç bir ayrıntıya gelirsek Chicago- Boston serisi Amerika tarihinde 5 milyonun üstünde bir izleyici sayısına ulaşarak playoff ilk turunda en çok izlenen seri ünvanına kavuştu. Hayırlı olsun. Eskileri yad edelim- Bird, Pippen, Jordan, McHale.

Doğuş'a söyledim, söylerim senin yazılar uzun hep- okunması zor oluyor diye ben de öyle yazıyorum istemeden. Sanırım benimkiler biraz genetik. Neyse herkese selamlar.