
Formula 1'de bazı yarışlar vardır ki sıralama turlarında aldığınız sonuç, yarış performansınızdan daha çok önem taşır, örneğin Monaco'da pole pozisyonunu aldıysanız, orta karar bir performansla teknik bir sorun yaşamaksızın birinciliği alabilirsiniz. Bu yarışlardan bir diğeri de Catalunia Grand Prix'i olarak da adlandırılan İspanya'dır. Catalunia pistinde şimdiye kadar sadece ilk 4 sıradan başlayan pilotlar galip gelmeyi başarabildi. Hem bu yüzden, hem de büyük takımların gelişimini görebilmek adına bugünkü sıralama turları oldukça önem taşıyordu. Fakat daha ilk turda bir McLaren, bir de Ferrari pilotu elenince, bu 3 haftalık arada pek fazla değişim olmadığını gördük. Button ise 8. sıradayken, 3. bölümün bitmesine 1 saniye kala başlayabildiği turu mükemmel bir son sektörle bitirerek yine pole pozisyonunu aldı. Vettel ve Red Bull yine her zamanki gibi hızlıydı, Toyota'lar bu iki takımı takip etmeye devam etti ancak bu sefer Massa'yla Ferrari araya girmeyi başardı. Ferrari'nin Raikkonen'in aracında yeni şasiyi, Massa'nınkindeyse eskisini kullanıyor olması bu farkı açıklayabilir.

Spain 2009 | Q1 | Q2 | Q3 | |
1. | ![]() | 1m20.707s | 1m20.192s | 1m20.527s |
2. | ![]() | 1m20.715s | 1m20.220s | 1m20.660s |
3. | ![]() | 1m20.808s | 1m19.954s | 1m20.762s |
4. | ![]() | 1m20.484s | 1m20.149s | 1m20.934s |
5. | ![]() | 1m20.689s | 1m20.007s | 1m21.049s |
6. | ![]() | 1m20.877s | 1m20.107s | 1m21.247s |
7. | ![]() | 1m21.189s | 1m20.420s | 1m21.254s |
8. | ![]() | 1m21.186s | 1m20.509s | 1m21.392s |
9. | ![]() | 1m20.745s | 1m20.256s | 1m22.558s |
10. | ![]() | 1m20.931s | 1m20.408s | 1m22.685s |
11. | ![]() | 1m20.818s | 1m20.531s | |
12. | ![]() | 1m21.128s | 1m20.604s | |
13. | ![]() | 1m21.905s | 1m20.676s | |
14. | ![]() | 1m20.991s | 1m20.805s | |
15. | ![]() | 1m21.033s | 1m21.067s | |
16. | ![]() | 1m21.291s | ||
17. | ![]() | 1m21.300s | ||
18. | ![]() | 1m21.675s | ||
19. | ![]() | 1m21.742s | ||
20. | ![]() | 1m22.204s |