
Dünkü sıralama turları yazısında değindiğimiz gibi gelenek yine sürdü ve yarışa pole'den başlayan Jenson Button bitiş çizgisine ilk varan pilot oldu. 3. cepte başlayan takım arkadaşı Barrichello ise startta Button'ı geçip liderliği almayı başarmasına rağmen 3 pitstop stratejisini tercih edince, 2 pitstop yapan Button'a zirveyi kaptırdı. Yine pitstop stratejisiyle sıra kazanan bir diğer isim ise yarışı 3. bitiren Mark Webber oldu. Startta hem kirli taraftan kalkmanın dezavantajı, hem de kalkışta ciddi avantaj sağlayan KERS sistemini kullanmakta olan Massa'nın arkasında olması sebebiyle Vettel, daha başlangıçta 2 sıra birden kaybetti. İlerleyen turlarda da Massa'dan kurtulup zirveyi zorlayamayan Vettel yarışı ancak 4. sırada tamamlayabildi. Raikkonen'in iyi başladığı yarışta yine yolda kalmasıyla Ferrari'nin tek pilotu olarak yarışan Massa ise, startta 3.'lüğü alıp, pitstoplardan sonra Webber'e geçildi. Herkes onun 4. bitireceğini düşünürken Ferrari teknik ekibi bir efsaneye daha imza attı ve beklenenden çok benzin harcayan Massa'ya, Vettel'i arkasında tutmaya devam ederse finişe ulaşacak kadar benzini kalmayacağı telsizden bildirildi. Bunun üzerine Massa mecburen Vettel'e yol verip yavaşlamak zorunda kaldı, son turda geriden gelen Alonso'yo da geçilerek yarışı 6. sırada tamamlayabildi.

Spain 2009 | Laps | Gap | Points | |
1. | ![]() | 66 | 10pts | |
2. | ![]() | 66 | +13.0s | 8pts |
3. | ![]() | 66 | +13.9s | 6pts |
4. | ![]() | 66 | +18.9s | 5pts |
5. | ![]() | 66 | +43.1s | 4pts |
6. | ![]() | 66 | +50.8s | 3pts |
7. | ![]() | 66 | +42.3s | 2pts |
8. | ![]() | 66 | +65.2s | 1pt |
9. | ![]() | 65 | +1 Lap | |
10. | ![]() | 65 | +1 Lap | |
11. | ![]() | 65 | +1 Lap | |
12. | ![]() | 65 | +1 Lap | |
13. | ![]() | 65 | +1 Lap | |
14. | ![]() | 65 | +1 Lap | |
15. | ![]() | 19 | RET | Mechanical |
16. | ![]() | 7 | RET | Gearbox |
17. | ![]() | 0 | RET | Accident |
18. | ![]() | 0 | RET | Accident |
19. | ![]() | 0 | RET | Accident |
20. | ![]() | 0 | RET | Accident |