05 Ağustos 2008

Gizli Forvet




Kime sorduysam tanımıyor. Ben ise Cnbc-E'de CSI:NY ve bir iki dizinin daha sonunda adını görünce dikkate aldım. "Kim ulan bu adam? Her dizide producer olmuş. Yoksa Amerika'da dizi sektörünü elinde tutan yeni bir Yahudi mi peydah oldu?" demiştim kendi kendime ve dizi-film sektöründe bayağı aktif oluşunu tuttursam da yahudi olup olmadığı konusunda bir fikrim yok.

Bahsettiğim adam Jerry Bruckheimer.(Aslında tam Alman göçmeni Yahudi soyadı ya, neyse. Ne farkedecek yahudi olması bilmiyorum.) Biraz araştırdığımda hastası olduğum bir çok projenin producer'ı olarak karşıma çıktı. Onu geçtim soundtrack yapmışlığı, fotoğrafçılığı ve 5 tanesi emmy olmak üzere 14 tane ödülü var. İnsanüstü bir yaratık diyebiliriz kısaca. Bir de yaptığı işlere bakalım;

Producer

CSI: NY
CSI: Miami
Without a Trace
Cold Case
Deja Vu
Karayip Korsanları Üçlemesi
King Arthur
Bad Boys 1-2
Black Hawk Down
Pearl Harbor
Coyote Ugly
Armageddon
Top Gun
Flashdance
American Gigolo

Helal olsun diyorum. Takipçisiyiz, tanımasak da pek; yahudi olup olmadığını bilmeden. İyi iyi.