14 Eylül 2008

Jöle Kıvamında

Türkiye'nin en gereksiz kalecisidir şu yaptıklarından sonra bana göre Volkan Demirel. Yoksa normalde severim kendisini, iyi bir kalecidir bana göre ama kendisindeki potansiyeli şov amaçlı kullanmaya çalıştığı için geleceğini heba etmek üzere olan bir kaleci. Sanki bilmiyor Volkan, Fenerbahçe kalesinin hep sakatlıklarla değiştiğini... Engin sakatlandı, Rüştü geçti kaleye... Bu noktada tek istisna Rüştü zaten o da yanlış tercih kurbanı oldu. (krampon temizlerken elini kesmesi mavalını saymıyorum bile) Rüştü'den sonra kaleyi kaptı Volkan. Rüştü abisi hep arkasındaydı ta Barcelona'dan sevgi dolu mesajlar yolluyordu. Döndü geldi Rüştü tekrar Fenerbahçe'ye, yapamadı oralarda... O da saç baş yoldurttu, Volkan aldı kaleyi Rüştü de Beşiktaş'a...

Tam "Tamamdır, kale artık benim" derken, şımardı ve yedekliğe kadar düştü. Serdar büyük patlama yapmış, Volkan'ın olmadığı sürede Fenerbahçe kalesini toparlamıştı ve Fenerbahçe'yi 2006-2007 sezonunda şampiyonluğa taşıyan önemli isimlerden biri olmuştu. Üzgündü o zamanlar Volkan ama "Yedekte oturmak benim için sorun değil, rekabet oldukça Serdar da ben de kendimizi geliştiriyoruz vs." diye zırvalıyordu. Hiçbir kaleci için yedek olmak iyi değildir. Oyuna girmek için hep beklersin, üç oyuncu değişikliği hakkında nadir geçer adın.

Ve şans yine ona güldü... Serdar talihsiz bir sakatlık geçirdi ve kale yine Volkan'a kaldı ama bu sefer Volkan'lı Fenerbahçe şampiyonluğa ulaşamadı. (Bunu tek suçlu Volkan anlamında söylemiyorum) Ardından Euro 2008'de affedilmeyecek bir hata yaptı. Çok kritik bir maçın, en kritik anlarında bizi on kişi bıraktı. Açık konuşayım, bütün akrabalarıyla ahbap olduk o gece kendisinin; affetsinler beni çok kulakları çınladı. Derken Serdar Kocaelispor'a transfer oldu. Şimdi kendisini Fenerbahçe'nin alternatifsiz sabit kalecisi sanıyor ama Fenerbahçe'de kaleciler hep bu hatalar ya da sakatlıklarla değişiyor. Fenerbahçe'nin kalecileri uzun zamandan beri hep milli takım kalecisi oluyor. Bunu bilen bir yedeğin bir anlık hırsı, her şeyi değiştirebilir. Volkan kendisinin nereden ve ne şekilde buralara geldiğini unutuyor.

Bana göre yetenekli bir kaleci Volkan, hatta yetenekten de öte çok iyi bir kaleci ama karakter sorunları yaşadığını düşünüyorum. Yoksa hiçbir yere bağlayamıyorum çok iyi toplar çıkarırken, öte yandan da gereksiz zamanlamalardan, hatalı çıkışlardan, yan toplardan goller yemesini. Buna rağmen bu afra tafra, bu hava, bu kibir? Sonu da kırmızı kart tabi. Hakeme yukarda Allah var dersen, al sana bu da Allah'ın kırmızı kartı der. Şimdi konunun Allah ile, inanç ile alakası ne bir kere? Ama doğru ama yanlış, karar verilmiş penaltı da kaçmış. Bıraksana sen...

O eli öyle ağzına götürüp sus diyeceğine, başına dayayıp mantıklı düşünse iyi kaleci olacak da...

Böyle giderse Sergen Abisi, İbrahim Akın kardeşiyle beraber Harcanmış Yetenekler ve Kayıp Ruhlar Yardımlaşma ve Dayanışma Derneğin'de üç şekerli çayını yudumlar sevgili Volkan Demirel... Adaşını yabana atmaması ve bir an önce kendine gelmesi dileğiyle...