Formula 1 tarihinin başlangıcına ev sahipliği yapan Silverstone Pisti de tarihin tozlu sayfalarında yerini almaya doğru yol alıyor. Donnington Park'ın önümüzdeki sezona yetişmeme ihtimali halen Silverstone fanlarının son bir yarış daha umudunu canlı tutsa da Bernie daha önce "Donnington Park yetişmezse bir sene İngiltere'ye gelmeyiz" açıklamasıyla bu kapıyı kapatmıştı. Bunun bilincinde olan F1severler efsane pisti son yarış haftasonunda hınca hınç doldurmuştu. Üstelik son şampiyon Hamilton ve bu sezonun muhtemel şampiyonu Button ile F1'in zirvesinde İngiliz bayrağı dalgalanırken böyle bir veda partisi onlar için çok anlamlı olacaktı. Yıllarca Schumacher'le spora damga vuran Almanlar, bu kez de adeta onun reenkarne olmuş versiyonu olan Vettel'le İngilizler'in keyfine sekte vurdular. Sezon boyunca Brawn GP ilk kez gerçekten Red Bull'un gerisinde gözüktü. Şimdiye kadarki sıralama turlarında Vettel önde olduğunda hep bir kilo dezavantajıyla yarışa başlıyordu, ancak bu kez Button ve Barrichello ilginç bir şekilde oldukça hafif. Tabii Ross Brawn gibi bir taktisyen, İngiltere gibi yağmur ihtimalinin çok yüksek olduğu bir ülkede kısa bir ilk bölüm düşümüş olabilir ancak Button'ın bu hafif araçla daha yukarıda olması gerekirdi. İngilizlerin diğer yıldızı Hamilton ise dibe vurdu ve 19.'lukta kaldı, böylece son şampiyon üstüste 4. sıralama turunda son bölüme kalamamış oldu.
Silverstone 2009 Qualifying Results | Q1 20 minutes | Q2 15 minutes | Q3 10 minutes |
1. | Sebastian Vettel Red Bull Racing | 1m18.685s | 1m18.119s | 1m19.509s |
2. | Rubens Barrichello Brawn | 1m19.325s | 1m18.335s | 1m19.856s |
3. | Mark Webber Red Bull Racing | 1m18.674s | 1m18.209s | 1m19.868s |
4. | Jarno Trulli Toyota | 1m18.886s | 1m18.240s | 1m20.091s |
5. | Kazuki Nakajima Williams | 1m18.530s | 1m18.575s | 1m20.216s |
6. | Jenson Button Brawn | 1m18.957s | 1m18.663s | 1m20.289s |
7. | Nico Rosberg Williams | 1m19.228s | 1m18.591s | 1m20.361s |
8. | Timo Glock Toyota | 1m19.198s | 1m18.791s | 1m20.490s |
9. | Kimi Raikkonen Ferrari | 1m19.010s | 1m18.566s | 1m20.715s |
10. | Fernando Alonso Renault | 1m19.167s | 1m18.761s | 1m20.741s |
11. | Felipe Massa Ferrari | 1m19.148s | 1m18.927s |
|
12. | Robert Kubica BMW | 1m19.730s | 1m19.308s |
|
13. | Heikki Kovalainen McLaren | 1m19.732s | 1m19.353s |
|
14. | Nelson Piquet Jr. Renault | 1m19.555s | 1m19.392s |
|
15. | Nick Hedifeld BMW | 1m19.559s | 1m19.448s |
|
16. | Giancarlo Fisichella Force India | 1m19.802s |
|
|
17. | Sebastien Bourdais Scuderia Toro Rosso | 1m19.898s |
|
|
18. | Adrian Sutil Force India | 1m19.909s |
|
|
19. | Lewis Hamilton McLaren | 1m19.917s |
|
|
20. | Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso | 1m20.236s |
|
|
Tabii bütün bu ayrıntılara rağmen haftasonuna, ve hatta sezona damga vuran açıklama FOTA'dan geldi. Takipçilerin bildiği üzre, FIA ile FOTA gelecek sezon için uygulanmak istenen bütçe kısıtlaması ve bazı kural değişiklikleri konusunda anlaşmazlığa düşmüş ve 2010 sezonu için Ferrari, Brawn, BMW, McLaren, Toyota, Renault, Red Bull ve Toro Rosso takımları başvuru yapmamışlardı. FIA ise bütün bu takımları aday listeye almış; Red Bull, Toro Rosso ve Ferrari'nin daha önce imzalanan bir sözleşmeyle 2012'ye kadar şampiyonaya koşulsuz katılacaklarını bildirdiklerini, bu takımlar dışında kalanları ise "koşullu" ibaresiyle listeye katıldığını, kesin listenin dün açıklanacağını bildirmişti. FOTA ise bir önceki gece yayınladığı "FIA kuralları değiştirmeye yanaşmıyor, kendi serimizi kurmaktan başka çaremiz kalmadı" içerikli basın bildirisiyle işin gidişatını oldukça değiştirdi. FIA bunun üzerine dün yayınlaması gereken kesin listeyi yayınlamayıp, Ferrari ve FOTA takımları hakkında hukuki işlem başlatacağını açıkladı. Pek çok yorumcuya göre bu zaman kazanmak adına bir hamle olsa da, taraflar kopma noktasına gelirse multi-miyon dolarlık bir davaya dönüşmesi muhtemel.
Silverstone 2009 Post-Qualifying Car Weights | Car Weight Kilograms | Fuel Weight Kilograms | First Stop Estimated Lap |
1. | Sebastian Vettel Red Bull Racing | 666.5 | 56.1 | 23 |
2. | Rubens Barrichello Brawn | 657.5 | 47.6 | 19 |
3. | Mark Webber Red Bull Racing | 659.5 | 49.6 | 20 |
4. | Jarno Trulli Toyota | 658 | 48.1 | 20 |
5. | Kazuki Nakajima Williams | 652.5 | 42.6 | 17 |
6. | Jenson Button Brawn | 657.5 | 47.6 | 18/19 |
7. | Nico Rosberg Williams | 661.5 | 51.6 | 21 |
8. | Timo Glock Toyota | 660 | 50.1 | 19/20 |
9. | Kimi Raikkonen Ferrari | 654 | 44.1 | 18 |
10. | Fernando Alonso Renault | 654 | 44.1 | 18 |
11. | Felipe Massa Ferrari | 675 | 65.1 | 27 |
12. | Robert Kubica BMW | 689.5 | 79.6 | 33 |
13. | Heikki Kovalainen McLaren | 695.5 | 85.6 | 35 |
14. | Nelson Piquet Jr. Renault | 682.5 | 72.6 | 30 |
15. | Nick Heidfeld BMW | 665.5 | 55.6 | 23 |
16. | Giancarlo Fisichella Force India | 668 | 58.1 | 24 |
17. | Sebastien Bourdais Scuderia Toro Rosso | 687.5 | 77.6 | 32 |
18. | Adrian Sutil Force India | 692 | 82.1 | 34 |
19. | Lewis Hamilton McLaren | 666 | 56.1 | 23 |
20. | Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso | 672.5 | 62.6 | 26 |