06 Haziran 2009

Işın Karaca-Uyanış



Işın Karaca'nın son albümü Uyanış'ı dinledim. Başlarken zaten hepimizin bildiği birşeyi hatırlatmayı üzerime vazife olarak görüyorum. Işın Karaca, Türkiye'deki en iyi seslerden biridir ve alışılmışın dışında tarzını da yürekli bir şekilde bu kadar iyi sunmasıyla da en cesur sanatçılardan biridir diyebilirim. Kendisi hem ses-yorum, hem de yaptığı müzik olarak Türkiye piyasasının standartlarının çok üstünde. Gelelim albüme; Uyanış, genel olarak hoşuma giden bir albüm oldu. Üzerinde uğraşıldığı belli. Müziğin sadece tuşlara basılarak yapıldığı, vokallerin inanılmaz oynamalar yapılarak önümüze sunulduğu basit albümler gibi değil. Albüm genelinde söz ve müziklerde Işın Karaca imzası var. Albümdeki şarkılardan albüme adını veren Uyanış, Gidemedim, Bilmece, Ben Bilirim, Aşk Çizgisi ve özellikle Sensiz hikayem gayet sağlam olanlar. Zaten 10 şarkı var altısını yazmışsın diye düşünen olursa, dedim ya albüm gayet sağlam, çok az falso verilmiş. Sensiz Hikayem'e ayrı olarak değinmek istiyorum. Böyle bir yorum Türkçe müzik yapan, Türk bir sanatçıdan çok nadir duyulabilir. Düşündüm de bu şarkının yorumuna yaklaşan başka şarkı gelmedi aklıma. Özellikle sondaki ad-lib'ler müthiş olmuş. Şarkı bittikten sonra kişide orgazm etkisi yaratıyor. Bu şarkıyı ilk kez dinledikten sonra "acaba Aretha Franklin mi dinledim az önce?" diye sordum kendi kendime. Şarkı direk albümün favorisi oldu gözümde. Bambaşka Biri'ni orjinalinden çok kopmamaya çalışarak mükemmel yorumlamış Işın Karaca. Bu şarkının yapılmış olan en güzel coverlarından biri. Bazı yerlerdeki vokalleri daha güçlü vursa çok daha iyi olurdu diye düşündüğüm bir kaç yer oldu. Amacının çeşitlilik yaparak dikkat çekmek mi, yoksa farklı tarzları deneme isteği mi olduğunu çözemedim bir şarkı var; Ege Çubukçu düeti olan 5 Dakika. Hiç ama hiç beğenmedim. Benim açımdan belki de albümdeki tek hayal kırıklığı. Hiç olmamış bu albüme, hem ne gereği vardı diye de düşünmeden edemiyorum. Ege Çubukçu'yu hiç beğenmediğimden, çok yapay bulduğumdan mı, Işın Karaca'ya böyle bir albümde, böyle bir şarkıyı yakıştıramadığımdan mı bu bilmiyorum, beğenmedim. Işın Karaca vokalleri olmasa çekilir gibi değil. Şarkının müziğini de bir şarkının müziğine benzetiyorum ama aklıma gelmedi. Ama açık ara albümün en kötü şarkısı. Neyse bu kadar kusur kadı kızında da olur. Yaz albümlerine genelde bir kaç "yaz şarkısı" konur. Başrol bu albümün yaz şarkısı. Sık sık plajlarda, klüplerde duyacağımız şarkılardan. Bilmece de diğer bir yaz şarkısı adayım, içinde Hint ezgileri barındıran ve bu tarza az çok aşina olmuş kişilerin çok hoşuna gidecek olan hareketli, gayet güzel bir parça. Diğer Uyanış, Gidemedim, Ben Bilirim ve Aşk Çizgisi çok güzel ve duygusal aşk balladları. 1000 Yalan gibi bir şarkıyı da sadece Işın Karaca yapabilirdi. Jazz kokusunu buram buram barındıran bir şarkı. Bu albümü dinledikten sonra artık tek isteğim Işın Karaca'nın şirketlerin oyunlarından kurtulup, piyasaya oynamadan saf bir Jazz-Blues albümü yapması. İşte o zaman damga nasıl, nereye vurulur herkes görür.