02 Temmuz 2008

Marvel'ın Büyülü Dünyası

Çok fazla sinema bilgisi olan, film eleştiren biri değilim. Zaten buradaki amaç kompetanlık da değil. İçimizden geldiğince yazıyoruz işte. Birkaç gün önce "The Incredible Hulk"a gittim, iyi de ettim. Çıkar çıkmaz gitmeyi düşünüyordum ama fırsat bulamadığımdan biraz gecikti. Aslında Hulk karakterine fazla hayran değilimdir. Marvel dünyasında X-Men ve Spider-Man önce gelir benim için. Ama bir çizgi roman uyarlaması çekilmiş, gitmeden olmazdı. Öğreniğin; Ang Lee'nin çektiği ve Eric Bana ile Jennifer Connelly'nin oynadığı Hulk filmine gitme gibi bir hevesim yoktu ve gitmedim de. Hatta aradan aylar geçtikten sonra izleme şansı buldum, baygınlık geçirdim. Bir yandan bu filmin de öyle olmasından korkuyordum ama başlı başına Edward Norton ve Liv Tyler(!) aklımı çeldi, tıpkı yapımcıların istediği şekilde. Bu filmin, 2003 yılında çekilen Hulk'un devam filmi olmadığı zaten biliniyordu. Ve herşeyden önemlisi Marvel'ın başlatmış olduğu projeydi. Burada aslında araya Iron-Man'i sıkıştırmak istiyorum. Bir kostüm bu kadar mı güzel olur? Robert Downey Jr. Tony Stark rolüne bu kadar mı güzel gider? En güzeli de sonuydu aslında... Hayır, filmin sonu değil, yanlış anlaşılmasın. Gerçi ben filmin bitiş jeneriği akarken salondan çoktan çıkmıştım. Tek gitsem çıkmazdım büyük ihtimalle. X-Men 3'ün sonunda yapılan numarayı kaçırmışken bunu beklemem gerekirdi ama yanımda arkadaşlarım olunca kalamadım. Filmden sonra yazılanları okurken sonunda gösterilen kısa bir bölümün videosunu izledim. S.H.I.E.L.D. lideri Nick Fury (Samuel L. Jackson), Stark'ın malikanesine gelerek süper kahramanlardan kurulu bir grup kurulacağının sinyallerini veriyordu. Hulk'da da aynı şey yapıldı. Filmin sonunda Stark, barda içmekte olan General Ross'un yanına gelerek bir grup kurmaya çalıştıklarından bahsetti. Iron-Man, Hulk ve ardından çekilecek olanlar. Neler var aralarında: Thor, Captain America, Ant-Man... Bunlara ek olarak Iron-Man 2. Ardından da en büyük proje! Belki de tüm bu filmlerin çekilme ve birbirine bağlanmasının sebebi olan, Marvel'ın süper kahramanlarından oluşan The Avengers filmi. Belki de dördüncüsü çekilecek olan Spider-Man, yine Hulk gibi eskiyi unutup yeniden başlayan the Punisher ve belki de X-Men'den bağımsız, kendi filmi çekiliyor olan Wolverine... Bunların da katılımı ile süper bir film bizi bekliyor olabilir gelecekte. Tabi kime, neye göre süper? Orası değişir... Marvel gümbür gümbür geliyor. Şu anda en güzel olanı, çekilen bu filmlerin birbirine bağlanacak olması. Belki de The Avengers da bir başlangıçtır. Sonrasında Civil War gelecektir, Iron-Man ile Captain America kapışacaktır. Evet, fazla uçtuğumun farkındayım, ama olsun. Ben merakla olacakları beklerken, yazıya filmlerin muhtemel vizyona giriş tarihlerini yazarak son vereyim. DC Comics’e de sonra el atarım.


Punisher: War Zone - 5 Aralık 2008

X-Men Origins: Wolverine - 1 Mayıs 2009

X-Men Origins: Magneto - Mayıs 2009

Spider-Man 4 - 2009

Ant-Man - 2010

Iron-Man 2 - 30 Nisan 2010

Thor - 4 Haziran 2010

The First Avenger: Captain America - 6 Mayıs 2011

The Avengers - Temmuz 2011