18 Temmuz 2008

The Dark Knight


Parliament Pazar Gecesi Sinema Kuşağı ile başladı ilk olarak Batman macerası benim için. Startv'nin yayınladığı tanıtımlar zaten aklımı başımdan almıştı. Tabi küçüktük o yaşlarda, hatırlamakta güçlük çekiyorum. Ama saatlerce başlamasını beklediğimi hatırlıyorum. Ardından yine Tim Burton imzalı devam filmi geldi. Yine Gotham'ın kasvetli havasıyla çıktı karşımıza. Ama ya sonrası? Batman Forever ve Batman & Robin filmleri tam bir faciaydı. Kıyafetler, dekorlar, mekanlar... Aslında iyi oyuncular geçti yeniden çevrim öncesindeki son iki filmde ama yapımlar o kadar kötüydü ki harcandılar. Çok şükür devam etmedi işkence. 2005 yılında büyük hevesle beklenen Batman Begins çoğu çizgi roman fanatiğinden geçer not aldı, en azından benim okuduklarım kadarıyla. Devam filminin geleceği zaten belliydi ve gümbür gümbür de geldi. Bu hafta Amerika'da gösterime çıktı. Bizde ise dublaj çalışmaları hala sürdüğünden bir hafta sonraya sarkmış durumda.

Batman Begins gibi Christopher Nolan’ın ellerine teslim edilen, yine Christian Bale’in Batman'i canlandırdığı, merhum Heath Ledger'ın -söylenenlere göre- inanılmaz bir Joker karakterine imza attığı The Dark Knight 25 Temmuz Cuma günü Türkiye'deki hayranlarıyla buluşacak. Ben o gün gelene kadar film ile ilgili herhangi bir yazı okumamanızı tavsiye ederim, tıpkı benim gibi. Nitekim bu kadar sabretmişken duymak ya da okumak istemediğiniz, filmin tüm havasını bozacak şeylerle karşılaşabilirsiniz.

Filmi izledikten sonra daha detaylı bir yazı yazabilirim. Amacım İstinye Park'ta cuma günü IMAX gösterine gitmek olacak ama vardiyalı çalıştığım için biraz kasacaktır. Ama her ne olursa olsun cuma günü gideceğim kesin.

Film ile ilgili en çok konuşulan konulardan biri Heath Ledger'dı. Film vizyona girmeden yaşamını yitirdi. Evinde aşırı doz uyku ilacı aldığı ve bu sebepten öldüğü belirtildi. Ledger, film izlenmemesine rağmen sadece fragmanlardan görüldüğü kadarıyla inanılmaz bir Joker karakteri ortaya çıkarmış durumda. Jack Nicholson'ın 1989 yapımında oynadığı Joker rolüyle de tabi ki kıyaslandı. Aslında hemen hemen herkesin söylediği gibi, bence de karşılaştırmamak lazım. Jack babaya saygımız sonsuz ama, O'nun Joker'i zaten orijinal bir karakter değildi. Joker, daha psikopat ve azılı bir suçluydu. Heath Ledger, işte böyle bir karakteri canlandırdı film boyunca.

Film ile ilgili bir başka konu da çok karanlık olması. Aslına bakılırsa, çocukları eğlendirmek yerine böyle ciddi bir yapıma imza atmalarına daha çok sevindim. Film çizgi roman uyarlaması olması kadarıyla gerilim dozu yüksek ve Joker vasıtasıyla da bir "suç filmi".

Merakla 25 Temmuz'u bekliyorum. Orijinal dilinde izlemenizi tavsiye ederim. Zaten Türkçe dublaj yüzünden bir hafta sarkmasına kıl oldum...