15 Aralık 2008

Deniz Bey


Bugün bir haber kanalında izledim. Baykal Antalya'da sokağa çıkıp halkın arasına karışmış, soruları cevaplamış.

Kadının biri CHP'ye çarşaflıların alınmasının, kendince, yanlışlığından dem vurup Baykal'a "Niye?" diyor... Baykal da diyor ki, "Efendim, sizi anlıyorum fakat bizim yaptığımız birilerinin kışkırtmasına gelip oy için onları partiye almak ya da inanışları istismar etmek değil. Biz çarşaflıları partimize aldık çünkü doğu bölgelerimizde cahil insanlar bu şekilde giyiniyorlar. Onların bunu yapmaktaki amacı dini istismar etmek değil, onlar neyin ne olduğunu bilmiyorlar. Biz de onları aramıza katıyoruz."

Cevabı tam olarak böyle değil, haber metnini bulamadığım için aklımda kalanları yazdım ama söyleyebilirim ki sözleri bu doğrultudaydı. Yine de "Çok yanlış aktarmışsın, o dedikleri şöyle olacak..." diyen varsa link versin ben de ona göre yazımı düzelteyim.

Fakat itirazım var! Doğu'da cehalet varsa, sen oraya bilgiyi ve aydınlanmayı götüreceksin. Evet, yıllar yılı kimse bunu doğru düzgün yapamadı ama yılmadan emek sarfedeceksin çünkü sen eşitlikten dem vuran, Atatürk'ün ilkelerini benimsemiş bir partinin liderisin. Biri sana, "Niye?" diye sorduğunda böyle bir savunma yapacağına, "Evet, oy için yapıyoruz bunu. Partinin içine ettim afedersiniz, başka çıkış yolum kalmadı" diyebileceksin.

Bana göre bu yapılanın Baykal'ın dedikleriyle alakası bile yok, tatlı su kurnazlığından başka bir şey değil. Muhalefet partisi elbette dırdır edecek, hükümet icraatlarına salça olacak ama çuvaldızı başkasına batırırken iğneye mazeret bulmayacaksın.