26 Kasım 2008

And, 2 Years Later...

LEBRON JAMES: "ÇOCUKKEN DE KNICKS'LİYDİM"

New York Knicks'in flaş transferi LeBron James, “Knicks'e para için gelmedim” dedi.

Knicks taraftar internet sitesi “www.gardengrasp.com”un radyosuna açıklamalar yapan James'in, taraftarlardan gelen sorulara verdiği yanıtlar, internet sitesinde ses dosyası olarak yayınlandı.

Medyayla yaşadığı sorunlarla ilgili soruyu yanıtlayan James, “Amerikan medyasının gösterdiği gibi bir James yok ortada. Para için Knicks'e gelmiş, bütün her şeyi geride bırakıp gelmiş bir James yok. Cavs'de ne kadar para kazanıyorsam, Knicks'de de aynı parayı kazanıyorum. Ben Knicks'e para için gelmedim. Kendi hedeflerim için geldim. Cleveland'dan ayrılma dönemimde en samimi yaklaşımı gösteren takım olduğu için, kulübün başında Donnie Walsh olduğu için, ailem New York Knicks taraftarı olduğu için buraya geldim” diye konuştu.

Medyayla hiçbir zaman iyi ilişki içinde olmadığını anlatan Knicks'in yıldız oyuncusu, özellikle bu dönemde medyayla iyi ilişki içinde olmak için ödün vermek gerektiğini ifade ederek, şunları kaydetti: “Oynadığım takımlar benim üzerimden yıpratılmaya çalışıldı. Milli takım başta olmak üzere... Şu anda Knicks ile alakalı sıkıntı olabilir. Oynadığım takımın başarısı için her şeyi yapmaya hazırım. Sevdiğim insanlar da var basında. Sevmediğim insanlarla bile olsa oturup konuşmaya hazırım. Onlar işi çıkılmaz noktalara sürüklemeye başladılar. Kendi kulübümün taraftarına karşı bile beni hedef göstermeye çalıştılar. Taraftarımla sıkıntı yaşayacağımı düşünmüyorum, ama medya ile yine bu tartışmalar sıkıntılarımız olacaktır. Her türlü mücadeleye hazırım. Milli takım ve Knicks büyük kitlelere hitap ediyor, milli takım ve Knicks'in menfaati söz konusu olunca her türlü mücadeleye, kavgaya, gürültüye bile hazırım.”

“KNICKS’Lİ BİR ÇOCUKTUM”

James, ailesi Knicks’li olduğu için çocukluğunda kendisinin de Knicks’li olduğunu bildirdi. Knicks’li biri olarak, mavi-turunculu ekibe transfer olmaktan mutluluk duyduğunu belirten James özetle şu ifadeleri kullandı:

“Cavaliers'a büyük hizmetler verdiğimi düşünüyorum. Çocukluğumda Knicks’liydim. Kader beni 2003 draft’ında Cleveland’a taşıdı. Daha sonra ilk beşe yerleştim ve çok güzel günler yaşadım. Bu demek değil ki Knicks’te güzel günler yaşamayacağım. Knicks’li bir genç olarak Knicks'e gelmiş olmaktan çok mutluyum. Çocukluğumda, ailem Knicks’li olduğu için Knicks’liydim. 18 yaşımda transfer oldum. Cleveland'da inkar edilemez güzel duygular yaşadım. Oynadığımız takımlarla özdeşleşiyoruz biz, ama profesyonel basketbolcu olduğumuzdan dolayı şu an benim için esas olan Knicks'in başarısı. O dönemde de esas olan Cavaliers'ın başarısıydı. Knicks’liydim, bu bir gerçek. Beni yakından tanıyan insanlar bilirler. Kimseye cici çocuk görünmek için de söylemiyorum bunu. Öyle bir kaygım yok.”

“İNŞALLAH CAVALIERS'A 50 SAYI ATARIM”

Cavaliers'a sayı atınca sevincinin nasıl olacağı sorulan James, “Her takıma attığım sayı sevinci gibi olacak. Çok aşırı ve fazla olmayacak. İnşallah 50 de atarım 60 da Cavs’e” yanıtını verdi.

Cleveland Cavaliers’da forma giyerken Knicks şortuyla antrenmana gidip gitmediği sorulan James, “Öyle bir şey olmadı. Öyle bir şey olması zaten söz konusu olamazdı, ama St. Vincent - St. Mary Lisesi’nde oynarken Knicks formasıyla gitmişimdir.”

"KAPTANLIK KONUSU”

James, bir taraftarın “Kaptanlık ideali var mı?” sorusuna, “İnşallah, layık görürlerse seve seve, ama ben Knicks'de başarılı olmayı çok istiyorum. Kaptanlık layık görüldüğü sürece elimden geleni yaparım” yanıtını verdi.

“BASKETBOLU BIRAKTIKTAN SONRA BU PİYASANIN İÇİNDE OLMAK İSTEMİYORUM”

LeBron James, bir soru üzerine de basketbolu bıraktıktan sonra, basketbol piyasasının içinde olmak istemediğini söyledi. Basketbolu Knicks'de bırakmak istediğini anlatan yıldız basketbolcu, “Kendimi ne kadar güçlü hissedersem, o kadar devam edeceğim. Bu erken yaşlarda da olabilir, geç yaşlarda da. Basketbolun içinde açıkçası kalmak istemiyorum. Bu piyasayı, bu ortamı çok sevmiyorum. İyi bir aile babası olmak, bir ticaret adamı olmak belki... Belki Knicks Organizasyonu ile özdeşleşirsem kulübün bir bölümünde çalışmak olabilir. Aktif bir teknik adam veya yorumcu olarak medyanın içinde olmak istemiyorum” şeklinde konuştu.

AGRESİF BASKETBOLCU


Milli maçlardaki agresif oyununun nedeni sorulan James, “Parke üzerinde hep agresifimdir. Agresif olmadığım maç, sönük olduğum maçtır. Bu benim tarzım zaten, ama takımıma zarar vermeden... Basına yönelik kol hareketini hata olarak kabul edip özür dilemiştim. Biz yine onların içindeki düzgün insanlardan dolayı özür dilemiştik. İspanya maçında yapmadığım kavgadan ceza aldım. Milli maçta otobüste Kobe ile tartışmamız oldu, medya kavgaya çevirdi. Yine devam ettiler senaryo yazmaya. Ben kendimi iyi biliyorum. Beni tanıyanlar da iyi biliyor” şeklinde konuştu.

Cavs’lilerle olan diyaloglarıyla ilgili bir anısını anlatan James, önceki gün gittiği kuaförde Cavaliers’lı bir bayanın, “Hesabımı LeBron ödesin, ona çok kırgınım” dediğini belirterek, “İnsanlar böyle şakalar yapabiliyor. Biz de ödedik zaten, sözünü yerde bırakmadık hanımefendinin” dedi.

NY Times, 2 Temmuz 2010