05 Kasım 2008

American Elections 2008

TSİ 04:32'ye göre (Benim bu yazıya başlama saatim) Barraaaaaaaam Obama şu an 175 delege ile zafere yakın taraf olarak gözüküyor. Yeterlilik sayısı 270, 10 eyalet daha var. Çıkarır mı? Çıkarır. (O değil de başlığı da ingilizce yazınca pek afilli pek havalı oldu heeee)

Peki bizleri nasıl günler bekliyor. Baştan garip garip senaryolar, "Hadi lan oradan düdük" diyebileceğiniz görüşlerin olacağını spoiler olarak vereyim ve sonra Fidel'den altıntı yaparak başlayayım;

"Başkanlık Sarayı'nın adı bile Beyaz (Font'un siyah olması da ironik oldu) olan siyahi nefreti dolu Amerika'da Obama'ya hâlâ nasıl süikast düzenlenmedi anlayabilmiş değilim."

Tasvip ettiğim söylenemez, bariz bir slazenger, kışkırtır havası olsa da demecinde, haklı da Fidel. Obama'nın büyük bir sürpriz olmadıkça başkan seçilmesi durumunda büyük bir trajedi ve sonunda global bir kriz daha yaşayabiliriz. Üst

Peki Amerikan kuklası rolünü layığıyla yerine getiren Türkiye'yi neler bekliyor Obama'nın başkanlığı durumunda? Büyük bir Ermeni kitlesini arkasına alarak, Ermeni lobisinin kendisi için çalışmasını sağladı Obama. Bunu da hayrına yapmıyor hoş Ermeniler. "Başkan seçilirsem Ermeni Soykırımı'nın senatodan geçirilmesi için elimden geleni yapacağım" diyen Obama zannımızca iyi bok yemiştir, kendine ayrılan çizgilerin dışına kadar çıkıp sahaya müdahele etmektedir. Daha başkan seçilmeden haddi olmayan konularda atıp tutması, bunun ucunun da bize dokunması tedirgin bir bekleyişe itiyor bizleri. Stres büyük hocam, bu düzende deplasmandayız. Mücadele de zor olacak, ateşli Ermeni taraftarların baskısı da bizi olumsuz etkileyecektir... 1

Ermeni Soykırımı diye bir şey olduğuna inanmıyorum, her iki tarafın da birbirini katlettiğini düşünüyorum. Fakat bugüne kadar bu ülkede yapılan yanlışlar, politik duruşlar, jeopolitik önem gibi bir çok değişkene bağlı olarak Dünya bunun aksini düşünüyor. Ermeniler'in eli de lobisi de güçlü. Bizde benim bildiğim bir Babacan var, onun dışında kim koşturuyor bu işlere bilmiyorum. Rahmetli İsmail Cem de pek sallamamıştı.

Kime ne kadar mantıklı gelir ama Amerikan Başkanları'nın her hangi bir birey ya da zümre ile belirlendiğini düşünüyorum. Şöyle diyeyim, zaten Dünya'nın senaryosu çizilmiş, başına kukla dikmekte bitiyor her şey. Papa da benim gözümde böyledir. (Hristiyan varsa alınmasın, nefret beslemiyorum. Politik düşüncelerim bunlar) Barraaaamın karşısına McCain gibi ne kadar tecrübesi olursa olsun, çareyi muslukçularda arayan, hareketlerinde en ufak bir samimiyet bulunmayan bunak ve sümsük bir adayı çıkarmak Aragones'i Fenerbahçe'ye teknik direktör yapmaktan farksızdır gözümde. Dediğim gibi çılgınca, komploya dayalı bir teori de olabilir size göre ama ben bu düşüncelere dalmayı seviyorum. Gerçeklik payı da yok değil be abi şimdi. İlgilisi geçen seçimlerde Al Gore'un başına gelenleri/getirilenleri hatırlayacaklardır zaten. Sonuç olarak Amerika kadar özgürlükçü olduğu kadar (devlet bazında) çoğu konuda da katı tutuculuğunu devam ettiren (halk bazında) ve hâlâ hispanikler ile siyahileri sindirememiş skindirik anglosaksonları içinde barındıran bir ülkeye Obama'yı başkan yapmak kolay bir iş değil. Bunun sebebini de America On Alert gibi TV bazlı, az nazlı göz boyama bokuna bağlamaktan hiç çekinmiyorum. Sizi bilmem de Amerika'dan siyasi içerikli, siyasi/mizah içerikli çok program takip ediyorum çeşitli kaynaklar aracılığıyla ve Obama'nın bir çok fırsat varken McCain kadar aşağılanmadığını, bazı şeylerin kasıtlı olarak göz ardı edildiğine şahid oldum.

Türkiye'deki sözde elit güruh bile "Obama da obama" diyip bir bok bilmeden atıp tutabiliyor. Birebir içinde bulunduğum bir kaç diyalogda sanatçı tayfası, okuyan elitimsi tayfa suratıma göz göre göre "Obama yenilikçi bir hareket olacak abi, bence o seçilmeli" demekten hiç ama hiç çekinmiyor. Sırf siyahi olduğu için, sırf sempatik olduğu için ve kendini acındırabildiği için. Siyahiliğinin avantajını çok iyi kullandığını söyleyerek Sezar'ın hakkını Sezar'a vermek istiyorum bu noktada ama gerisi boş. Şarap şişesiyle siyaset yapılmaz, öyle olsa Hıncal Uluç başımızda olurdu. (Şarap dedim diye kızmasın bir takım kesimler. Gül suyuyla da olmaz, kabul)

Süper Güç yeni başkanını seçiyor, Bush ikinci defa seçildi üçüncüye gelmek istese de gelemiyor. Bizde ise ben doğmadan önce bile üst düzey siyaset yapan adamlar hâlâ meydanlarda bik bik edebiliyor. Sülo'nun biraz da vakti olsa bir kez daha seçtirmek için kendini yasaları da düzenliyordu, hatırlasana...

Barraaaam oturursa koltuğuna ülke olarak neler yaşayacağız söyleyeyim...

- İncirlik konusu gündeme gelecek. (Banko)
- Ermeni Yasa Tasarısı kabul edilmese bile senatonun beğenisine sunularak fikirleri yönetici onayından sonra gösterime girecek. (X/2)
- Boğazlarda sınırlar konusu bir kademe daha atlatılarak daha ciddi bir şekilde önümüze sunulacak. (Banko)
- Boğazlar konusu tekrar gündeme geldiğinde Atatürkçülük Ölüyor Mu? tartışmaları daha ateşli bir hâl alacak, yine fikir ayrılıkları gündeme damgasını vuracak. Bir aklı selim de çıkıp Mehmet Barlas'ı ve abidik görüşlerini savunacak bana. O bilir kendini... (Banko)
- Obama'nın gayet ciddi ve dünya'nın geleceğine dayanan konulardan bahsederken bile sinir bozucu gülümsemesini takınıyor olması, Rusya, Çin ve Japonya ile olan gel-gitli it dalaşlarında karşı tarafı iyice çileden çıkaracak. Ucu yine bize dokunacak. (2)
- Yine Rusya, Çin ve Japonya endeksli it dalaşları artacak, özellikle Rusya Türkiye'nin tarafını seçmesini daha ısrarlı bir şekilde isteyecek. (1)
- Ermeniler pay çıkarırsa, Rumlar ve Yunanlar da "Belki biz de koparırız lan" mantığı ile lobi çalışmalarına başlayarak dirsek temasına geçecekler ve tabii ki Kıbrıs Sorunu gündeme gelecek. (Üst)

Bunlar benim tahminlerim ama traji-komik bir görüşüm/senaryom da yok değil. Onu da finale sakladım, açıklıyorum.

Obama, Ermeni Soykırım'ını senato'ya yollayacak. Türkiye büyük tepki gösterecek, R.T.E. karşısında Baykal ya da Doğan varmış gibi gürleyecek, Gül kınama mesajını iletecek, Babacan diplomatik nota verecek, Birand kekeleyerek "Yazıklar olsun, Obama neler yapıyorsun?" tadında yorumlar yapacak. Obama ya da sözcüsü basın açıklaması yapıp; "Türkiye çok değer verdiğimiz stratejik bir ortağımızdır." diyecek. "Oh..." diyeceğiz o zaman. Bir mutluluk vuku bulacak üzerimizde, türlü sevinçlere gark edeceğiz kendimizi. Yasa tasarısı bu sevincin karmaşası göz önünde bulundurularak kaşla göz arasında kabul edilecek. Türkiye büyük tepki gösterecek, R.T.E. karşısında Baykal ya da Doğan varmış gibi gürleyecek, Gül kınama mesajını iletecek, Babacan diplomatik nota verecek, Birand kekeleyerek "Yazıklar olsun, Obama neler yapıyorsun?" tadında yorumlar yapacak. Obama ya da sözcüsü basın açıklaması yapıp; "Türkiye çok değer verdiğimiz stratejik bir ortağımızdır." diyecek. "Oh..." diyeceğiz o zaman. Bir mutluluk vuku bulacak üzerimizde, türlü sevinçlere gark edeceğiz kendimizi. Gazetelerde/televizyonlarda mutlu senaryolar, neşeli seks filmleri dönecek. Mehmet Barlas ile Emre Kongar öpüşüp, barışacaklar. Asaf Savaş Akad "Borsa yarın sabah ortalığın mnakoyar" olum diyecek bizlere. AB'den kutlama mesajları yağacak, halk olarak sokaklara döküleceğiz.

***

Şimdiden uyarıyorum, lütfen silahlarınıza sarılmayın. Silahla sevinç gösterisi olmaz, yuvaları yakmayalım/yıkmayalım sevgili okur. Rica ediyorum.

Not: İş bu yazıda herşey tahminler üzerine kurulmuştur. Kişiler gerçek olsa da senaryolar bariz götten sallanmıştır. Obama'nın kazanması endeksli bu yazı şayet Obama kazanırsa zaten gelecek senaryolarıni çizmiş durumdadır. Ben uyanana kadar McCain sürpriz yaparsa, bir yazı daha patlatırız. Saygılar.

Edit: Yazı bitene kadar 207 oldu Obama, 129 McCain. Sabaha iş bitmiş olur büyük ihtimalle. Haydi hayırlı olsun Türkiye, haydi çocuklar.


Kaynak: CNN