24 Ocak 2009

Glory Glory Manchester!


Manchester United 2 - 1 Tottenham
Scholes (34')
Berbatov (36')
Roman Pavlyuchenko (5')

Maç bu şekilde bitti. İlk yarıda atılan üç gol maçın sonucuna yansıdı şeklinde de klişe yorumumu patlatırım.

Şimdi buraya maç hakkında, Gani'lere nasıl koyduk şeklinde de olabilir, uzun bir yazı döşemek isterdim Manchester United taraftarı olarak ama Amcam'ın Kavak Yelleri'ni daha ön planda tutması sebebiyle ikinci yarıyı zerre izleyemedim. Ulan ha reklama girer, ha girecek dedik reklama girdiğinde maçın 92. dakikasıydı.

İlk yarıda gözüme çarpanlar şunlar;
  • Tevez bu takıma yakışmadı, yakışmıyor, yakışmayacak da. Hem futbolculuğu ile hem de -genelde insanların tipine karşı yargılarım yoktur ama- şu homo sapiens ile arasındaki tek farkın yaşadığı yıl olduğu o tiple de bu adamın Manchester'da bulunmasına karşı çıkanlardanım. Maradona alsın, İnter'e götürsün bir zahmet.
  • Rafael ve Fabio Manchester'ın ileride Neville kardeşleri olabilir. İkisinin de oyunu hoşuma gidiyor. Umarım iyi futbollarıyla, aynı şekilde bu takımda kalıcı olurlar. Çok da sempatik, şirin bir şeyler lan. Bizim Kubi gibi...
  • Danny Welbeck... Bugün ilk defa izledim, beğendim. Sağ kanattan bindirmeleri, çabalaması çok iyiydi. Bir de kaçırdığı gol vardı ki... Aldı verdilerle girdiği ceza sahasında vurduğu şutu Tottenham savunması çıkardı ama gerçi vuruş şekline bakacak olursak o top kaleye de gitmiyor gibiydi. Neyse, iyi çocuk. Sevdim keratayı.
  • Cristiano Ronaldo'ya antipatim gittikçe büyüyor. Fakat futbolunu, iyi futbolcu olduğunu, asla yalanlamam. Bunun yanı sıra bugün şunu farkettim, topu her ayağına alışında tik gibi yaptığı o bilek hareketleri ve akabinde gelen çalım denemeleri sürekli başarısız olunca Dabıl Kâzım ya da Burak Yılmaz'dan bir farkı kalmıyor. Sinir krizi geçirtiyor adama.
  • Foster'ın yediği golde en azından bir hamle yapmasını beklerdim. Defans ile arasındaki iletişimde de sorunlar var gibiydi. Zira bir pozisyonda ayan beyan ortaya çıktı ki 3 oyuncusu "Al ulan topu!" diye bağırırken arkadaş aval aval bakınıyordu hâlâ...
  • Scholes bu takımın gelmiş geçmiş en baba oyuncularından biridir bana göre. Bi' şekilde yine soktu ya o topu... Bugün bir ara kamera yakın çekime girdi, yaşlandığını iyice gözümüze soktular. Çocukluğum geldi aklıma. Hey gidi Giggs, hey gidi Scholes be. Peh!
  • Carrick'in asisti muhteşemdi.
  • Berbatov da büyük ironi yarattı maçta ha. Gani'ye selam çaktı golden sonra.
Sonuca bakacak olursak kazandık, mutluyuz. En son bizim tayfa Adapazarı'na geldiğinde İsmo'yla gaza gelip toptan Arsenal maçını seyretmiştik. Ne zaman Manchester maçı izlesem şu son iki yılda, hep kaybediyorduk. Totem yaptım, izlemedim ama bugün otelde yapacak bir şey bulamadığımdan oturdum izledim ve yendik. Böylece bu durumu da aşmış olduk. Neymiş? Korkularının üstüne gidecekmişsin.

Aferin bana.