04 Mart 2009

Bangır Bangır!

Her şeyi anlıyorum... Seçimler yaklaşıyor, laflar savruluyor, basına malzeme çıkıyor. Biri iktidara darbe vurmak istiyor, diğeri iktidara yalakalanıp muhaliflere giydiriyor. İktidar hepsini ezmek istiyor gibi senaryolar cirit atıyor etrafta... Hepsi başım üstüne, ilgiyle okuyup takip ediyoruz her kaynaktan.

Fakat seneler oldu, şu pis ve gereksiz alışkanlığa çare bulamadılar. Hayır ben hatırlamıyorum ki Obama otobüsleri, Şıvaynzeneger ya da her neyse işte onun otobüsleri cadde cadde dolaşıyordu NY sokaklarında, Washington'da, vs... Angela Merkel Rammstein'dan beste alıp sokaklarda cirit mi attı ya da ne bileyim Gordon Brown Coldplay'den kırma şarkılarla propoganda mı yaptı?

İnsanın hastası, çoluğu çocuğu var kardeşim. Sabah 7'de insanlar besmeleyle kepenklerini açarken bunlar da besmeleyle otobüsün kilidini açıp bangır bangır dolaşıyorlar caddede. Nasıl bir mantıktır ki yani? En yüksek sesi çıkarabilene mi daha çok oy gidiyor, anlamadım gitti... Bildiğin gürültü kirliliği... Haydi Adapazarı, Haydi Bursa, Haydi Adıyaman demeyi bilen ve halkını önemsediğini vurgulayan sloganlarıyla otobüslerini etrafta dolaştıran adaylara sesleniyorum; bu seçimlerde huzurumu bozmayana-kafamı ütülemeyene basıyorum oyumu yeminle... Yeter be kardeşim...

Hadi her şeyi geçtim, diyelim ki bunlar da asabımı bozmuyor. O şarkılara ne demeli? Falanca sanatçının şarkısı alınmış, eğilip bükülüp de propaganda için kullanılır olmuş. Gel de tiksinme şimdi izni veren sanatçıdan da...

Bu en uyuz olduğum kısmı olsa da, seçim günü yaklaştıkça görülebilir ki her yerde bayraklar ve fener alayları olacak. Adaylardan sanki bir daha hatırlayacaklarmış gibi saçma sapan iş yeri ziyaratleri falan olacak... Bayraklar da zaten seçimin hemen ertesinde yerlerde, sağda solda... Gürültü kirliliği yetmezmiş gibi bir de çevre ve görüntü kirliliği...

Batılılaşmak da batılılaşmak, açılımlar yapabilmek diye bık bık öten tüm liderlere seslenmek istiyorum; Avrupa ve Amerika'daki seçimleri bizdeki seçimler gibi takip etmiyor olsak gam yemeyeceğim. Biraz feyzalsanız da biz de rahatlasak siz de rahatlasanız...