07 Mart 2009

Dr. Strangelove

Şöyle bir bakıyorum günün önemli noktalarına;

Mathieu Flamini doğmuş... Arsenal oyuncusu olmasa iyi ki doğmuş diyebilirdim. Şu an pek umursamıyorum.

Öte yandan, biri bizim tarihimizde biri de Amerikan sineması tarihinde önem arz eden iki kişinin ölüm yıldönümü...

Çetin Emeç;

1990 yılında, fail-i meçhul bir cinayete kurban gitti şoförü ile birlikte. Bu ülkenin alnındaki kara leke cinayetlerden, boy verilemeyecek kadar derin devlet geyiklerini yaptıran ve bu geyiklere meze olan cinayetlerden biri. Her şeyi geçtim, vatandaşları geçtim, gazetecileri sırf düşüncelerinden ötürü öldürmek...

Stanley Kubrick;

Şöyle bir bakıyorum da, Paths of Glory'den sonrasını baz aldığımda bir tek Spartacus'ü izlememişim filmleri arasından. Eşinin anlattığı gibi, uzun yıllar üzerinde çalıştığı Napolyon filmini de çekebilseydi de Napolyon'u bir de onun aktaracaklarıyla görseydik diye düşünüyorum. Hastasıyım filmlerinin...

Son zamanlarda Kubrick diyince aklıma şu şarkı gelir, şarkıyı dinlediğimde de aklıma Kubrick gelir oldu... Bu da böyle bir anımdır.

Kubrick'e pek uymaz ama toprakları bol olsun, ne diyeyim...