24 Şubat 2009

Dig Out Your Soul - Viva La Vida

Bugün, Oasis'in Dig Out Your Soul ve Coldplay'in Viva La Vida albümlerini edinburgh... Bu yazı da iki albümü de bir tur dinlememin ardından ilk izlenimlerimi yansıtan kısa bir yazı olacak gibi duruyor zira genelde başlarda sevmediğim albümlerin ve şarkıların daha sonra hastası, müptelası olup çıkabiliyorum.

İlk izlenimlerimin bana verdiği yetkiye dayanarak söylemek isterim ki Oasis'in Dig Out Your Soul'u eski albümlerine kıyasla kötü, bu kıyaslamayı silip günün şartlarında çıkan yeni albümlerle kıyasladığımda da ortalama bir albüm. Dikkatimi çeken ilk şarkılar, I'm Outta Time ve Soldier On...

Tabi albümü sindirmiş okuyucularımız olabilir ki okuduğunu bildiğim tanıdıklar içersinde de bu özelliklere sahip insanlar var. Onlar bu yazdıklarıma katılmayabilirler, hak veririm ama unutmayalım ki albümü yeni edindim (İndirmedim, aldım... Korsana işime geldiği sürece evet!) ve öyle bir zamanda edindim ki Oasis'im tutmuş, eski şarkıları tekrar tekrar dinliyordum bu aralar. Efendim, bir Don't Look Back In Anger, bir Stop Crying Your Heart Out, bir Acquiesce, Stand By Me, Morning Glory vs... gibi beni etkileyen bir şarkı çalınmadı bu albümde kulağıma. Albümü sindirmiş sayılmam, ilerleyen günlerde daha da netleşir albüme dair fikirlerim.

Önceden beri Manchester United'dan City taraftarı olduklarından ötürü tiksinen,Gallagher kardeşler işin cılkını çıkarıp Araplar City'i satın aldığından beri United'a her fırsatta pis pis sataşıyorlar ama buna rağmen seviyorum ben bu adamları... Niye olduğunu ise bilmiyorum.

Coldplay'in Viva La Vida albümü de Dig Out Your Soul gibi, eski albümlere kıyasla daha kötü geldi ama müzikal anlamda albümde yer alan eklemeler, amiyane yerel-gavurca tabirle "farklı sound'lar" da hoş olmamış diyemem. Kastettiğim şey biraz da Reign Of Love şarkısı için geçerli. Aşık oldum diyebilirim şarkıya... Death And All His Friends, Viva La Vida ve Violent Hill için de aynı şeyleri söyleyebilirim. Tabi bu noktada; "Oha! Lan neredeyse tüm albümü saydın Doug, nasıl kötü diyebiliyorsun albüme?" diyen bir okuyucu çıkabilir. Sakin olalım biraz, açıklayabilirim... Şimdi şöyle ki, niye böyle bir giriş yaptığımı ben de bilmiyorum oğlum! Güzel albüm vallahi, ne diyeyim... Ama bir yerde hâlâ hak veriyorum kendime, eski albümlerine nazaran çok iyi bir albüm sayılmaz. Coldplay külliyatı sıralamamda aşağılarda yer alacağı kesin ama son zamanların en iyi albümlerinden biri olduğuna kanaat getirdim.

Ulan Chris Martin, topsun dedik sana Gwyneth'ten ötürü de müzikal kişiliğini seviyorum mate. Yine de gıcığım tabi sana. Pis herif... Bir imza versene lan...

CD'leri biraz daha eskitince bir yazı daha döşeyebilirim. Döşemeyebilirim de aslında... Çok unutkanım bu aralar, bir çok konu hakkında yazı yazmayı düşünüp sonra ne hakkında yazı yazacağımı unutup bu yaşta erken bunama ihtimaline yönelik google'da aramalar yapıyorum. Albümleri almamış/indirmemiş varsa tavsiye ederim ki edinilsin. Hele ki bu iki grubun takipçileri adına beğenmeseniz bile arşivlemek de bir sebeptir diyebilirim edinmek...