13 Şubat 2009

Dört Kafadarlar


Çocukluğumun en renkli simalarıdır Lilo, Aksel, Poppi ve Dominik. Onlarla yıllarca oradan oraya gidip türlü gizemler çözmüşlüğüm, nice cinayetleri aydınlatmışlığım, dünyanın farklı coğrafyalarını ve kültürlerini tanımışlığım var. Ne zamandır aklımdaydı kitapları bulup yeniden okumak. Acaba eski tadı alır mıyım, almasam da bi nostalji yapmış olurum diye düşünüyordum. Son Ankara ziyaretimde kitaplığımın ücra köşelerinden çıkardım buldum tam otuziki kitaplık seriyi. O zamanlar haftada bi taneyi anca bitirirdim, şimdi günde bi tane rahatlıkla okuyabiliyorum. Demek ki okumam gelişmiş, aferin bana. Bir iki tane falan derken 15 günlük tatilde tam 21 tanesini okuduktan sonra anlaşıldı ki 32'den sonra devam eden kitapları alınacak ve okunacak. Ufak bir araştırmadan sonra serinin 60'a dayandığını, hatta bi de daha küçük yaştakiler için Dört Kafadarlar Junior diye bir spin-off'u bile yazıldığını öğrenmiş bulunuyorum. Yalnız kapak tasarımı değişmiş, yeni stili pek tutmadım ama olsun tez zamanda kitapları edinip, okumaya başlamak lazım.