14 Şubat 2009

Recep İvedik 2


SPOILER OLABİLİR

Recep İvedik 2 filmine bugün arkadaşların ısrarı sonucu gittim. Tiksindiğim faal karakterlerden birisidir bu İvedik ki ilk filmi izlemedim bile...

Filmi ne beğendim diyebilirim ne de beğenmedim. Yalan yok, bazı yerlerde katıla katıla güldüm ama çok laçka bir karakter genel itibariyle. Aynı şeyi defalarca tekrarlaması, abartı ve saçma hareketler insanın içini bayıyor.

Hani Cem Yılmaz'ın sansürle ve filmindeki küfürleri ile ilgili gelen eleştirilere her fırsatta, hatta gösterisinde bile verdiği cevaplar var ya... Onda ben Cem Yılmaz'ı hep haklı bulmuşumdur, Recep İvedik'te de küfülerle karılaşacaksınız hatta nine bile sağlam küfürcü çıktı. Recep İvedik'te küfürler rahatsız edici boyutta değil ama saçma sapan yerlerde, bir bütünlük yok.

Bir de film sonundaki izlenimimde şunu düşünmüştüm, yan karakterlerin filme etkisi berbat. O kadar yapmacıklar ki kusasım geldi. Nine'yi anlarız, sokakta denk gelmiş de filme sokmuş adam ama diğerlerine ne demeli abi? Rezaletti... Bana göre tabi, bu kadar abarttığım boyutta gelmeyebilir size.

Filmin sonu da çok kötüydü. O kadar abesle iştigalin, uç hareketlerin duygusal bir sahneyle sonlandırmaya çalışılması da çok gereksiz bir uğraş gibi geldi...

Aklımda kalanlardan Nine'nin Playstation muhabbetleri güzeldi... "Gel bir çakayım sana PES'te" türünden geyikler var. Misal; "Adriano versene orada ara pası ya!" diyen bir nine olarak da anlatabiliriz. Bir de fragmanlarda da olan, İvedik'in Host olma mevzusu... Uçağa vurup; "Devam et!" diyen muavin modunda bir host.

Velhasıl kelam, iyi vakit geçirilebilir gidip görmek lazım ama kanımca gişe rekorları kıracak falan da bir film değil. AROG'u her hâliyle tercih ederim.