17 Nisan 2009

2009 NBA Playoffs First Round: Gani Edition: Zımba Celtics - Bulls

Evet, cümle alem bilir beni. Doğma büyüme Celtics'liyimdir. İlk turun kısa bir değerlendirmesini yapayım sevgili dostum Gürkan'ın ricası üzerine:

Şimdi, geçen sezon aldığımız normal sezon derecisi 66-16 idi. Lige hayvan gibi bir başlangıç yapmıştık. Devamı da öyle oldu ve 20 küsür yıl aradan sonra şampiyon olduk. Ben ilk kez tattım bu duyguyu. Bu sezon ise geçtiğimiz sezona göre;

  • 25 maçlık Garnett eksikliği yaşadık -ki Garnett'i olmayan Celtics kramponları olmayan Pele gibidir.
  • James Posey ve P.J. Brown gibi 2 önemli veteranı kaybettik.
  • Şampiyonluk hevesini aldık ve eski ateşimizin bir kısmı söndü.
Bunlara rağmen sezon sonuna gelindiğinde geçtiğimiz sezona göre sadece 4 maç daha az kazandık. Ayrıca Garnett'siz 25 maçın 18'ini de götürmüşüz. Bu yüzden ben geçen seneye göre daha iyi bir takım olduğumuzu düşünüyorum. Garnett olmasa bile seride zorlanmamız benim için sürpriz olur. Hatta 10 sayının altında maç kazanırsak ona bile şaşırırım. Garnett olsa bu postu bile atmazdım zaten.

Şikago'ya baktığımızda ise aslında bireysel olarak sivri özellikleri olan topçulardan oluştuğunu görüyoruz. Yaptıkları takastan sonra da iyice ritim tuttular. Ama biz onların gaza gelmiş halinden Garnett'siz ve hevessizken bile daha iyiyiz. Gürkan takastan sonraki derecelerini yazmış.

Eşleşmelere bakarsak da, Pierce'ı rakip takımda durdurabilecek yeterlilikte bir topçu olmadığını görebiliriz. Pota altı Tyrus, Miller ve Noah üçlüsünün hakimeyetinde kalacak gibi duruyor ama Powe ve Baby Glenn armut toplamayacaktır. Dışarda ise bu senenin Rondo'suna bakarak mutlak hakimiyetin bizde olduğunu rahatça dillendirebiliriz. Üstüne ev sahibi avantajını da ekleyip seri için 4-0 net skor yorumu yapıyorum. Rondo iyi oynarsa 5-0 bile olabilir. Son maç mars yapabiliriz.