22 Nisan 2009

Paul Aaron Scholes

Küçükken her sene babama farklı farklı mevkilerde beni Sakaryaspor'un altyapısına yazdırmasını isterdim.

"Baba, beni kaleci yaptırsana Sakaryaspor'da"
"Baba, beni forvettirsene Sakaryaspor'da"

gibilerinden... O da istemezdi futbolcu olmamı, olur-peki-tamam türünden laflar ile geçiştirip unuttururdu.

Fotoğraftaki 'az sonra bir haylazlık yapacakmış' gibi duran fırlama tadındaki velet Paul Scholes'un ta kendisi. Sene tahminen 1979 - 1983 arasında bir yer, kesin bir bilgi yok. Saint Mary's R. C. İlköğretim Okulu'nda okurken, okul takımı ile verdiği bir poz. Biraz daha büyüyüp 14 yaşına geldiğinde United altyapısında yetişip, ardından geçen yıllarda 600. maçına çıkacağını ve efsanevi bir kulübün efsanevi bir parçası olacağını düşünür müydü acaba o zaman? Sanmam.

Paul, bugün oynanacak olan Portsmouth karşılaşmasında Manchester United formasını 600. kez giyecek. Sir Alex zaten sık sık över, sever Paul'ü de Sir Bobby'den de "Benim için en iyi United oyuncusu" övgüsünü almak kolay olmamalı...

O formayı terlettiği 600 karşılaşmanın arasına;

8 Premier Lig Şampiyonluğu
3 FA Cup Şampiyonluğu
5 Community Shield Şampiyonluğu
2 Şampiyonlar Ligi Şampiyonluğu
1 Intercontinental Cup Şampiyonluğu
1 Fifa Club World Cup Şampiyonluğu

sıkıştırmış delikanlı.

2008 yılında da English Footbal Hall of Fame listesine girerek İngiliz futboluna, tabiri caiz ise, adını altın harflerle yazdırmıştır.

Böyle durumlarda ne denir bilmiyorum, iyi ki doğdun diyeyim. Bir nevi yaşgünü hesabı. Şahsi olarak da 'iyi ki varsın' dileklerimi iletiyorum. Bir oturup içemedik ne zamandır!



Video Red Cafe kaynaklı, Youtube'dan alıntı. Bulup da gönderen büyük United'lı çakma taraftar İsmail'e de teşekkür ediyorum bu vesile ile.