22 Nisan 2009

United Şampi...

Fenerbahçe - Sivas maçını izledik Samed'le dışarıda, batak falan da oynadık arada arkadaşlarla sonra da eve geldim. MSN'i açınca Gürkan'la laflamaya başladık. Yeni bir yazı dizisi yazacağından bahsetmişti sabah ama cevap verememiştim. Taktik Tahtası adlı yazı dizisinden bahsettik biraz ve benim başlayacağım yeni yazı dizisi derken şöyle bir mesaj geldi Gürkan'dan;

Gurkan:

Liverpool [3 - 3] Arsenal
of maça bak
oha
arshavin hat-trick dk 75

Ben anlatırken herifin başka şeylerle meşgul olmasını bir yana koyuyorum da o vakit dank etti bana Liverpool - Arsenal maçının bu gece olduğu... Gerçi hatırlamış olsaydım da Spormax olmadığından ötürü izlemeyecektim, ip'de sorun olduğundan dolayı da internetten izleyemeyecektim. Gürkan'ın bu heyecanlı girişinden sonra maçı canlı anlatımlardan takip etmeye ve yorumlamaya başladık kendi aramızda...

Haklı olarak isyanlardaydı Gürkan;

Gurkan:

ananı ...im liverpool gibi
beşiktaş gibi
sixers gibi
hiçbirinizden hayır yok
allah belanızı versin

Gel gör ki 80. dakikaya girdiğimizde Yahoo'da her güncellemede yeni bir satır açılıyordu. Karşılıklı ataklar geliyordu ve her ne kadar izleyemiyor olsak da bir şeylerin olduğu belliydi;

Doug!:

dayı çatır çatır ataklar var karşılıklı
her an iki taraftan da bi gol çıkabilir yani

Gurkan:

sanmıyorum

Doug!:

Gibbs pokes the ball behind for Liverpool's 11th corner. Arsenal have had none.
heahahaha liverpool 11 korner, arsenal 0 :D
aaa arsenal çaktı lan

Gurkan:

yedik...
allah belanızı versn
yine arshavin

Bu diyaloğu yaşıyorken, ben tahminen golün kontra-atak'tan geldiğini çünkü daha Liverpool'un yeni korner kazandığını ve hemen akabinde Arsenal'ın gol haberinin geldiğini yazarken Gürkan'dan bir patlama daha geldi;


Doug!:

kontra-atak'tan yediniz sanırım
çünkü daha yeni korner atıyordunuz lan
gol yediniz üstüne
yahoo da doğrular nitelikte

Gurkan:

4-4
oha

Doug!:

yuh

O arada Liverpool'un nasıl motive bir takım olduğundan, reaksiyonlarının çabukluğundan bahsederken artık maç böyle biter diye de düşünerek muhabbete dalmıştık ki;


90+5' Fabregas puts the ball in the net but it's offside.

Bunu görmek de garip oldu tabi...

Dediğim gibi ben maçı seyredemedim ama 75. dakikadan itibaren canlı anlatımla ve ajanslara düşen fotoğraflardan takip ettiğimiz bir karşılaşma bile bu kadar zevk verdiyse Liverpool'u takdir etmek istiyorum. Her ne kadar bu beraberlik ile 'şimdilik' şampiyonluk yolunda United'a koz vermiş olsalar da ciddi anlamda alkışı hakediyorlar.

Şimdi, madem karşılaşmayı izleyemedik istatistiklere bakalım...

Liverpool'un 12 kornerine karşılık Arsenal'ın bir tane bile korneri yok. Liverpool tam 26 kere Arsenal kalesini yoklarken, bu yoklamaların 14 tanesi gıdıklayıcı nitelikte oluyor ve sadece dört tanesi ağlarla buluşuyor. Buna karşılık Arsenal'ın sadece 8 şutu var ve dördü kaleyi buluyor. Onlar da malum... Liverpool'un 43 top kaybına karşılık Arsenal'ın da 44 top kaybı var...

Onun dışında eğer gözümden kaçmadıysa kayda değer bir istatistik söz konusu değil. Ha tabi, az daha unutuyordum... Sinan Engin mantığından yola çıkacak olursak Torres + Benayoun = Arshavin demek de mümkün tabi. Ya da boşver, çok saçmaymış.

I Am Sam başlıklı yazımın sonunda fikstürü federasyon sayfasından çıkarıp şöyle bir tablo oluşturmuştum;


Liverpool (70 P)

  • Arsenal (H)
  • Hull City (A)
  • Newcastle United (H)
  • West Ham (A)
  • West Bromwich (A)
  • Tottenham (H)

Manchester United (71 P)

  • Portsmouth (H)
  • Tottenham (H)
  • Middlesbrough (A)
  • Manchester City (H)
  • Wigan Athletic (A)
  • Arsenal (H)
  • Hull City (A)
Liverpool, Arsenal karşılaşmasından bir puan çıkararak puanını 71'e yükseltmiş oldu. United ise yarın Old Trafford'da Portsmouth'u konuk ediyor. Zor ya da kolay, Liverpool'un bu beraberliğinden sonra üç puan çıkartacağına inanıyorum bu karşılaşmadan United'ın. Böylece kalan haftalarda aradaki puan farkını dörde çıkararak avantaj elde etmiş olacağız.

Başlığı atmamın sebebi ise geçtiğimiz Cuma günü Trabzon'un maçı için; haYATTA RAzı olmaz başlığı atan Fotomaç'a gönderme yapmak. Yoksa Premier Lig bu + Liverpool Etkisi gibi bir durum söz konusu, ne olacağı hiç belli olmaz.

Konuyu bağlamak adına; Liverpool'un içinde bulunduğu her karşılaşmaya ayrı bir renk kattığı aşikâr. Sempati duyulacak takım budur arkadaş. Taraftarıyla, oyun içi kimlikleriyle bambaşka bir takım Liverpool. Van Persie ve Adebayor'un oynayamadığı bir karşılaşmada da Arsenal'ı ellerinden kaçırmaları kötü oldu tabi...

Fotoğraflar: Yahoo, Reuters, AP