21 Nisan 2009

Taktik Tahtası: Ray Allen

Pivot'ta yapıyordum bu bölümü, kapanmadan önce. Adı yine 'Taktik Tahtası'ydı ve kaynak olarak nba.com'u kullanıyordum. Kubilay köşenin adını 'Gürkanaliz' koy dedi ama ben hem eskiyi yâd etmek amacıyla, hem de benim dışımda da yazı koyan olur diye bu ismi tercih ettim. Fikir de yine Kubi'den çıktı aslında. Cleveland.com'da Cavs ve Pistons'ın taktiğini gösteren bir makale attı geçen gün. Ben de bugün üşenmedim, Ray Allen'ın maç kazandıran basketini tahtaya döktüm. Grafikler de tamamen Genç Subaylar üretimidir efendim, nba.com değil.

Maçta 115-115 eşitlik var. Ray Allen (20), Paul Pierce (34), Rajon Rondo (9), Eddie House (50) ve Glen Davis (11) beşiyle hücumda Celtics. Bulls ise Kirk Hinrich (12), John Salmons (15), Derrick Rose (1), Tyrus Thomas (24) ve Joakim Hoah (12) ile son şampiyona direniyor.

Top Rondo'da. Ray Allen'ın şut pozisyonunu almasını bekliyor. Allen, Davis'in perdelemesini kullanarak içeri hareket ederken, Pierce da savunmanın dengesini bozmak için yine poziyon almak için içeriye yöneliyor.

Allen, alçak posta indikten sonra hemen dışarıya yöneliyor, geldiği yere... Pierce Salmons'ın üzerinde kalmasını sağlıyor içeri hareketiyle. Allen'ı tutmaya çalışan Hinrich, yüksek postta Davis'in perdelemesine takılıyor. Bu sırada perdelemeye takılan rakibinden kurtulan Allen, üçlüğün dışına çıkıyor ve Rondo o anda topla buluşturuyor. Hinrich'in perdeye takıldığını gören Noah, switch yapsa da o ana kadar 9'da 5 üçlük atan Allen, maçı Celtics'e kazandıran basketi atıyor.