14 Nisan 2009

PFA Awards 2009

İngiltere'de 2009 yılının futbolcusu adayları açıklandı. Açıklanan 6 adaydan 5'i Manchester United'tan. United'lı olmayan tek oyuncu da büyük kaptan Gerarrd. United oyuncuları ise; Vidic, Ronaldo, Ferdinand, Giggs ve Van der Sar. Manchester United'ın 4 kupada birden hala yarışa iddialı bir şekilde devam ediyor olması ve yakaladıkları uzun gol yememe serisi bundaki en büyük etken tabi ki.

United'ta Ronaldo ödülü alırsa bu ödülü 3. kez üst üste alarak bir ilki gerçekleştirecek. Giggs'in kariyerindeki eksik ödüllerden biri futbolu bırakmadan önce ama alacağını sanmıyorum kalan 1 ayda çok acayip şeyler yapmazsa. Liverpool maçı ve devamındaki savunma hatalı goller gelmese şu anda Vidic ödülü aldı derdik ama yine bu sefer o kadar kesin konuşmak zor. Fakat Manchester United'ın premier lig şampiyonluğu durumunda Vidic bu ödülü alacaktır. VDS için de Vidic ile benzer şeyleri söylemek mümkün. O uzuun seride Vidic'le birlikte değişmeyen oyuncuydu kadroda fakat ben ikisinin arasından Vidic'i seçerdim. Muhtemelen jüri de aynısını yapacaktır. Liverpool'un kaptanı Gerarrd ise takımının son haftalardaki formuyla şampiyonluğa yeniden aday olmasıyla buraya aday gösterildi sanıyorum. Oysa ki ben Torres'in burda olmayı daha çok hak ettiğini düşünüyorum.

Gerarrd'ın ödülü kazanmasının tek ihtimali United oyuncularının oyları bölmesi olarak görülüyor 99'da olduğu gibi. Tabi bunun için Gerarrd'ın Liverpool'u şampiyon da yapması gerek bence. 99'da United sezonu üç kupa ile kapatırken 5 United oyuncusu arasında sıyrılan Tottenham'lı David Ginola ödülü kazanmıştı.

Yılın enç futbolcu adayları ise United'dan Rafael ve Johny Evans, Aston Villa'dan Agbonlahor ve Ashley Young, Tottenham'dan Aaron Lennon ve City'den Stephan Ireland. Evans son haftalarda takımının yediği gollerde en büyük sorumlu olmasa sakatlıklar süresince Vidic'e eşlik ettiği için ödülü alabilirdi ama sanmıyorum. Rafael ise çok az oynadı ona da yedirmezler. Villa formunu kaybetmese ve 6 haftadır kaybediyor olmasa bu ikiliden biri alırdı, fakat. Hala da alabilirler gerçi, benim adayım Young. Aaron Lennon'ı da ödüle uzak giriyorum diğerlerinin yanında. Ireland ise bu sene City'nin en iyilerinden ve ciddi bir aday ödüle de. Villa'lı biladerler ve Ireland arasında geçer bu yarış