06 Haziran 2008

Gurup Bi

Turnuvanın en zayıf grubu olabilir ama en ilginç grubu olduğu aşikar. Nazi Alamanya'sının tek tek işgal/ilhak ettiği devletler karşısında euro2008'de de pek zorlanacağını düşünmüyorum. Avusturya'yı herkes tokatlar. Polonya - Hırvatistan mücadelesi grubun kilit maçı olur, kazanan Portekiz'in karşısına çıkar.



Almanya gruptan çıkacaktır, büyük ihtimalle grup birincisi olarak. Klinsmann'ın takımdan ayrılmasıyla değişen pek birşey yok. 'Almanya turnuva takımıdır' geyiklerine de girmek istemiyorum. Finale kadar önlerindeki en büyük engel Portekiz.


Avusturya'nın grubun sonuna demir atacağını söylemek için müneccimle ilişkiye girmeye gerek yok. Tarihlerinde ilk kez Avrupa Şampiyonasına katılıyorlar. Bir daha da katılamazlar zaten. Gerçi ezkaza bir puan alıp son maça umutlu girerlerse gruptan çıkacaklarına şüphe yok!


Hırvatistan eleme gruplarında gayet iyi bir iş çıkardı. Genç ve dinamik bir takıma sahipler. Devşirme yıldızları Eduardo'yu arayacakları şüphesiz. Modriç ve Rakitiç gibi genç oyuncuların performansı merak konusu. Bana göre Hırvatların zamanı daha gelmedi. Bu genç yeteneklerin iyice pişeceği ve belkide birer yıldız olacağı 2010 Dünya Kupasında çok daha büyük işler yapacaklarını düşünüyorum. Gruptan çıkamamaları çoğu kişiyi şaşırtabilir ama ben onlardan biri değilim.


Polonya; ilk defa katıldığı Avrupa Şampiyonasında gruptan çıkmayı başaracaklar diye düşünüyorum. Leo, 2006 sonrası ilaç gibi geldi. Tecrübeli hoca takımı toparladı ve zorlu eleme gruplarından rahat bir şekilde çıkmayı başardılar. Kalede problem yaşamazlarsa grubun son maçında bir süprize imza atıp Hırvatları yeneceklerini ve çeyrek finale çıkacaklarını tahmin ediyorum.