06 Haziran 2008

Gurup Dii

Turnuvanın en sıkıcı grubu olacaktır. Bu grupta az gol, bol mücadele seyredeceğimizi düşünüyorum. İspanya ilk defa büyük bir turnuvada benim favorim. Rusya, İsveç ve Yunanistan arasındaki gruptan çıkma mücadelesini izlemek keyifli olacak. Pozitif futbol izlemek isteyenlerin uzak durması gereken bir grup.


İspanya çok kötü başladığı eleme gruplarından zorda olsa finallere katılmayı başardı. Raul'un kadroda olmaması çok konuşuldu ama kendisini özleyeceklerini pek sanmıyorum. Zaten gol atmaya hevesli bir takım değiller. Kanatsız orta sahalarıyla uçmuyorlar belki ama çok iyi bir defansif anlayışa sahip oldukları kesin. Çok zorlanmayacakları bir grup olduğunu söylemek zor değil. C grubuyla çapraz eşleşecek olmaları onların talihsizliği ama yine de İspanya'nın finalde Portekiz'in karşısına çıkan taraf olacağını düşünüyorum.


Rusya zorlu eleme grubunda İngiltere'yi ekarte ederek sıcak denizlere açılma yolunda büyük bir başarıya imza attı. Ahım şahım bir kadroları yok ama Guus Hiddink'e sahipler. Takımın yıldızı ve beyni Arshavin cezası nedeniyle ilk 2 maçı kaçıracak. Kırmızıyı Andorra maçında gördüğünü belirtmekte fayda var. Uefa kupasınının gol kralı Pavel Pogrebnyak'ın sakatlığı hala bir soru işareti ve ilk maçta oynaması beklenmiyor. Son maça ümitli girmeyi başarırlarsa İsveç'i geçip çeyrek final oynayabilirler.


İsveç, zorlu sayılabilecek bir grubu umduğumdan kolay bir şekilde tamamladı ve turnuvanın yolunu tuttu. Gayet yaşlı bir kadroya sahipler hatta 25 yaşından genç sadece 3 topçu var takımda. Henrik ne kadar süre alır bilemem ama onu son kez izlemek güzel olacak. Hazırlık maçlarında oldukça kötü bir görüntü sergilediler. Hiç şansları olduğunu sanmıyorum fakat bulundukları grubun zayıflığını değerlendirip çeyrek finalde ölüm grubunun liderine çerez olurlarsa da şaşırmam.


Yunanistan; Son şampiyon eleme gruplarında bizden yediği tokatla uyandı ve sonrasında zorlanmadan finallere geldi. Kadroda önemli değişiklik yok. Artık daha kolay gol yiyorlar ve kalede sıkıntı yaşamaları muhtemel. İzlemesi keyifli olmasa da ne yapacaklarını merak ediyorum. Rusya'nın önemli eksikleri olmasa çıkamazlar derdim. Kararsızım